Trailerladen?!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_tatjana

Trailerladen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 20:18

samen met mijn vriendin hebben wij een haffie! :D
ze kan parcours 1 meter, en we willen wedstrijden gaan rijden,, maar we zijn telkens 3 uur bezig ze op de trailer te zetten!
dit is egt ni meer te doen!!! HELP ONS!! AUB??

DANK UU!!!

Linsey_X

Re: Trailerladen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:19

Hulp zoeken van iemand die weet waar hij/zij mee bezig. :j

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:19

Gebruik de zoekfuctie eens,hier zijn al heel veel topics over. ;)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:24

Zoals 'Ragnildje' al zegt: hier zijn al zoveel topics over.
Maar is er geen Algemeen topic over trailerladen?
Heb getemd.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:47

waar wonen jullie?

_tatjana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 19:51

cissy schreef:
waar wonen jullie?

in antwerpen, Lint :D

Horseplaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:57

- dubbele longeerlijn achter de billen kruisen
- stro op de klep
- tig duizend keer oefenen en belonen met iets lekkers
- een braaf/rustig paard ernaast zetten
- insoeren: longeerlijn om het lichaam, tussen de voorbenen, door het halster en zo de trailer in proberen te "trekken"

Succes!

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 23:13

Insnoeren, Horseplaza?

Tatjana, als ik het zo lees, dan zou ik idd de hulp vragen van iemand die weet waarmee hij bezig is.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 23:23

ew dat insnoeren lijkt me niet zo'n succes..

Maar inderdaad, haal er iemand bij die het beter weet, zoals vaker gezegd nu

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 08:47

lianne74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:27

Qsshorses in Hulsel ( noord brabant) kun je ook bellen voor trailerlaadproblemen. Als je contactinfo wilt mail me dan even.

_tatjana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 19:24

lianne74 schreef:
Qsshorses in Hulsel ( noord brabant) kun je ook bellen voor trailerlaadproblemen. Als je contactinfo wilt mail me dan even.

das redelijk ver he :S

cashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:07

Vooral veel geduld en veel oefenen. wanneer hij ook maar 1 stapje in de goed richting zet belonen.
hij hoeft niet gelijk de eerste keer de trailer in te lopen, je moet gewoon blijven oefenen en steeds een stapje verder.
een vriendin van mij heeft er weken over gedaan om haar paard de trailer in te krijgen.
Het heeft haar veel tijd gekost, maar ze loopt nu wel vrijwel in 1 x de trailer in.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:14

Cashmira, weken er over doen lijkt me ook wat overdreven, vaak ben je met 2 of 3 uurtjes oefenen al een heel eind (of zelfs soms al helemaal klaar) en kun je daarmee verder. Maar inderdaad moet je dan wel met iemand oefenen die weet waar hij/zij mee bezig is.

TS, dat is me iets te ver rijden anders had ik je graag geholpen.

Horseplaza, jij hebt het niet begrepen, insnoeren is nergens voor nodig en ook nog eens levensgevaarlijk als je een verkeerd paard treft. Braaf rustig paard kan handig zijn maar dan moet je die dus altijd meenemen als je op pad gaat, paard in kwestie moet het zonder ook kunnen leren. Longeerlijnen kruisen is ook geen fijne optie, wat als paard erin gaat hangen? Daar hou je nl niks aan als mens.

emspa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:17

heb precies dezelfde situatie gehad.
Ik heb ook van alles geprobeert en wat echt werkte bij mij was gewoon heel simpel de longeerlijn erachter :+ ik dat ook dat het niet zou werken maar dat deed het wel

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 07:48

- Fel longeerlijntje naast hem zodat je paardje ziet dat hij geen kant op kan.
- Zachtjes met de bezem in de billetjes prikken.
- In de trailer gaan staan en hem een snoepje voorhouden, en dan steeds een stukje verderweg lopen.
- Beloningen geven als hij een stukje verder komt.

Alsjeblieft, ik hoop dat je er wat aan hebt. :D

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 07:54

insnoeren is wel het meest domme wat je kunt doen, als je ongelukken wilt moet je dat vooral doen.
Longeerlijn rustig achter de billen werkt bij mij het beste en is een vriendelijke oplossing.
Anders een echt expert bellen voor een cursus. Als je het zelf niet weer zou ik er niet mee gaan k*loten.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:36

Longeerlijn kán werken, maar kan ook vreselijk verkeerd uitpakken, het hangt er maar net vanaf wat voor paard je hebt en hoe je ermee oefent.
Ik heb al ongelukken zien gebeuren met longeerlijnen en ik weet dat het anders ook kan dus mij zul je er niet mee zien werken.

cashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:39

cissy,
Je kunt er ook weken over doen als je iedere dag of om de dag 10 minuten tot een halfuurtje bezig bent.
zo heeft je paard minder het idee dat hij wordt gedwongen en zal er uiteindelijk inlopen.
ik denk dat je met vaak oefenen meer bereikt dan met 1 keer 3uur oefenen. je paard loopt er dan in 1 dag in, in plaats van in een paar weken, maar vaak ben je de volgende keer weer terug bij af.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:45

dat ben ik dus niet met je eens, kijk hier maar eens, nog geen 2 uurtjes oefenen! [VVDD] Pluim voor Cissy hier op Bokt ! wel eentje van mezelf maar het gaat om het voorbeeld. Paard had geen baat bij 10 x 10 minuten oefenen en 2 dagen later liep hij er ZONDER halster ook gewoon braaf mee in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:49

niet zelf rotzooien, kan ej alleen maar je paard nog 'banger' maken voor de trailer.
Goede cursus waar ze niet het paard erin dwingen, maar rustig stap voor destap laten wanneer en belonen met een rustige hand.

annemarie van der toorn zou je kunnen proberen!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:21

cissy schreef:
Longeerlijn kán werken, maar kan ook vreselijk verkeerd uitpakken, het hangt er maar net vanaf wat voor paard je hebt en hoe je ermee oefent.
Ik heb al ongelukken zien gebeuren met longeerlijnen en ik weet dat het anders ook kan dus mij zul je er niet mee zien werken.

Kán gebeuren ja, maar moet je er wel op een goede manier mee omgaan. Ik zou m dan dus niet aan de trailer vast maken. ik laat de longeerlijn door twee mensen vasthouden, beidde een uiteinde, mocht er iets fout gaan kun je allebei snel achteruit komen (ook voor de mens moet het veilig zijn) zonder achter een paard langs te hoeven die uit zn dak gaat.

Als je je paard voor het eerst de trailer op laad en het lukt niet, zou je toch vanalles moeten expirimenteren, bij de een werkt een zweep, bij de ander absoluut niet en die heeft juist alleen een kleine druk onder zijn billen nodig. Zo heb je voor ieder paard een andere manier nodig, dus niet voor ieder paard werkt het, zeker niet. Al vind ik dit een vriendelijke en veilige manier als hier goed mee om gegaan wordt.

Inngge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:27

Mijn pony is ook altijd een beetje zenuwachtig om de trailer op te gaan..
Met die longeerlijntruc gaat hij er prima op.

lizavk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:41

met eten de trailer in lokken?
Longeertouw achter de billen?
trailer proberen dicht tegen een muur of niets te zetten, hebben ze zowiezo 1 kant die ze niet op kunnen springen;)!

Suzannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:45

Petra Vlasblom: heb een cursus bij haar gevolgd en zij heeft mijn paard leren laden. Zij krijgt de "moeilijkste" paarden erin. Eventuele trauma's zijn verleden tijd. Ze is een topper op alle gebieden die met paardengedrag te maken hebben. http://www.2moons.nl
edit: ook na de training lukte het mijzelf om mijn paard te laden, dus de cursus heeft effect op lange termijn. Zeer diervriendelijke methode met respect voor het paard en rekening houdend met hoe paarden leren.