Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Tigra_ schreef:Ik draai ze nooit om in de wei. Tja het is wel veiliger maar ik doe niet anders dan gewoon loslaten. Ben er nog nooit een tegen gekomen die meteen bij het in de wei gaan beginnen te bokken. Bij ons stappen ze altijd in stap weg soms in draf. Maar hier gaan ze dan ook altijd dagelijks in de wei. Kan me voorstellen dat als een paard weinig buiten komt dat die een vreugde bokje maakt. Maar als nog ik ga eigenlijk nooit de wei mee in dus als ze al achteruit schoppen dan schoppen ze tegen het hek.
Zonnetje81 schreef:Waarom was het gevaarlijk? Ivm omdraaien of met geplet worden tussen het paard/hek?
Zonnetje81 schreef:Tigra_ schreef:Ik draai ze nooit om in de wei. Tja het is wel veiliger maar ik doe niet anders dan gewoon loslaten. Ben er nog nooit een tegen gekomen die meteen bij het in de wei gaan beginnen te bokken. Bij ons stappen ze altijd in stap weg soms in draf. Maar hier gaan ze dan ook altijd dagelijks in de wei. Kan me voorstellen dat als een paard weinig buiten komt dat die een vreugde bokje maakt. Maar als nog ik ga eigenlijk nooit de wei mee in dus als ze al achteruit schoppen dan schoppen ze tegen het hek.
Hoe doe je dat dan?? Omdraaien en achter het hek blijven? Als hij dan zou treken heb je niks te vertellen....
Loretta schreef:Zonnetje81 schreef:Waarom was het gevaarlijk? Ivm omdraaien of met geplet worden tussen het paard/hek?
Ik loop altijd op die manier het weiland in dat ik ook nog een stap achteruit kan doen. dus ik kan nooit tussen paard en hek in komen te zitten.
Als ik met stalgenootjes de paarden buitenzet houd ik altijd rekening met het feit dat ze soms het hek gelijk afsluiten, in dat geval moet ik dus een paar passen doorlopen alvorens de draai te maken.
XmissdaphX schreef:Ik draai mijn paarden echt nooit om...
Ik doe gewoon lintje open halster af en lintje weer dicht.
Meedraaien, beloningkrauwtje, halstertouw los, braaf en rustig blijven staan, weer een krauwtje en dan mag hij wegwandelen na mijn stemhulp daarvoor. Als ik ergens een hekel aan heb, zijn het paarden die je niet fatsoenlijk in de wei kan zetten en als een dolleman er vandoor schieten.