Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Een paard reageert op hoe er met hem omgegaan wordt
sabine1985 schreef:Tsja, vaak is het maar net hoe je met een paard omgaat....
En de mensen waarvan het paard was zullen er wel wat angst voor hebben opgebouwd en daar maakt het paard natuurlijk gretig misbruik van

_Dune_ schreef:Nee, dit heb ik persoonlijk niet meegemaakt.
Maar meid, het is gewoon één groot compliment van je paard! Ze heeft vertrouwen in je en laat zich door jou leiden.
Waarschijnlijk is er bij de vorige eigenaar een keer iets voorgevallen waardoor deze angst heeft gekregen. Een paard voelt die angst en raakt daardoor ook gespannen. Daardoor zal de ruiter weer meer gespannen worden en zo heb je een vicieuze cirkel.
Air schreef:sabine1985 schreef:Tsja, vaak is het maar net hoe je met een paard omgaat....
En de mensen waarvan het paard was zullen er wel wat angst voor hebben opgebouwd en daar maakt het paard natuurlijk gretig misbruik van
Oei! Wat fout gedacht.... zo denken mensen, paarden niet.
Hoe moet een paard op je vertrouwens als jij geen leiderpositie aanneemt maar zelf gespannen bent? Dat werkt op ieder paard door en bij een gevoelig paard al helemaal.
Maar dat heeft niks met misbruiken te maken
)
Toen ik mijn ruin kocht wist ik niet dat hij bij de vorige eigenaar grote problemen gaf tijdens buitenritten en erg moeilijk kon zijn. Hij had dan ook al menige buitenspiegel van auto's gesloopt en een paar keer in de sloot gestaan met de vorige eigenaresse