Ik heb even een vraagje voor jullie!
Ik rijd een shetlander, voor degene die hem kennen: Mickey (Mini Salinero).
Altijd als ik hem heb gereden, gaat hij plassen in de stal.
Nou is mijn vraag:
Is dit goed of juist niet?
Alvast bedankt!
Groetjes Joël!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
nou dacht ik altijd dat hij dat speciaal voor mij deed omdat hij niet wil stilstaan als we aan het rijden zijn, maar nu ben ik al iets ouder en nu denk ik er anders over ..
ik vraag me ook wel eens af of dat nou een goed, of slecht teken is.. 
als je moet, dan moet je!

doei schreef:Dat is normaal!
Ik denk altijd maar zo: Alles wat er tijdens en na het werken uitkomt kan er maar uit zijn
Je kan iedere keer gaan fluiten als je shet plast, zo leert hij op commando plassen en dat komt weleens van pas voor wedstrijden etc.
Tammy_ schreef:mijn paardje plast bijna altijd in de stal al is hij er maar 15 minuten uitgeweest, hengsten tic![]()
veel paarden plassen niet tijdens het rijden, net zoals er paarden zijn die niet in de wei/trailer/op de stenen plassen. de stal is een veilige plek, dus daar kunnen ze rustig even plassen. veel oudere paarden houden het liever niet op, die gaan vervelend lopen en willen stilstaan, en als ze dat doen dan gaan ze uitgebreid staan plassenals je moet, dan moet je!
Ook meteen een enorme drol erachteraan. Ja, dat buigt niet lekker, een volle blaas en volle darmpjes
Ik heb dat vaker met mijnheer. Gelukkig is ie vaak slimmer en als hij mij met zadel en andere pruttel aan ziet komen, gaat ie snel poepen en plassen. Vandaag dacht ie er helaas anders over...