Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Als een paard mij de weg verspert (heb ik eens gehad toen ik een jonge merrie bij me had, meneer vond dat de merrie van hem was en niet van mij) krijgt ie toch echt een rake tik. Het was hem meteen duidelijk, heeft het ook nooit meer gedaan.
Yamcha schreef:Ik raad je aan om, met professionele begeleiding, de pony opnieuw op te gaan voeden.
Bijten, je proberen weg te jagen is écht onacceptabel.
Je pony moet respect hebben voor jou, maar dat heeft hij helemaal niet, omgekeerd heb jij het wel voor hem.......
Grondwerk is leuk, maar grondwerk is bij mij ook een dreun op het goede moment hoorAls een paard mij de weg verspert (heb ik eens gehad toen ik een jonge merrie bij me had, meneer vond dat de merrie van hem was en niet van mij) krijgt ie toch echt een rake tik. Het was hem meteen duidelijk, heeft het ook nooit meer gedaan.
Mooiste was, de merrie durfde toen overal mee heen met mij, was er van overtuigd dat ik haar zou beschermen, wat er ook gebeurde (ze moet wel heel bang zijn geweest voor die ruin).
Tigra_ schreef:Denk dat grondwerk lessen je wel verder zouden kunnen helpen, zo te lezen liggen de verhouding tussen jouw en je paard dus niet goed en die kun je best oplossen maar dan heb je wel begeleiding nodig en geduld.
Yamcha schreef:Ik raad je aan om, met professionele begeleiding, de pony opnieuw op te gaan voeden.
Bijten, je proberen weg te jagen is écht onacceptabel.
Je pony moet respect hebben voor jou, maar dat heeft hij helemaal niet, omgekeerd heb jij het wel voor hem.......
Grondwerk is leuk, maar grondwerk is bij mij ook een dreun op het goede moment hoorAls een paard mij de weg verspert (heb ik eens gehad toen ik een jonge merrie bij me had, meneer vond dat de merrie van hem was en niet van mij) krijgt ie toch echt een rake tik. Het was hem meteen duidelijk, heeft het ook nooit meer gedaan.
Mooiste was, de merrie durfde toen overal mee heen met mij, was er van overtuigd dat ik haar zou beschermen, wat er ook gebeurde (ze moet wel heel bang zijn geweest voor die ruin).
alison_belle schreef:Ik ken wel iemand maar dan zou je je pony daar een paar weken op stal moeten zetten.
Dan zou je zelf ook moeten komen om het een en ander te leren.
Geloof me dat je pony dan zeker ten goede zal veranderen hoor
alison_belle schreef:Ik heb je een pb gestuurd.
Met een link naar de stallen, je kan op de site alles lezen over de manier van werken.
Parelli, NH, de vriendelijke oplossing voor gevallen als deze.![]()
en inderdaad, met slaan los je niks op, soms is het nodig om jezelf te beschermen maar in paarden taal kom je verder dan je denkt.
heel veel succes, het is de moeite van het proberen zeker waard!!!
alison_belle schreef:Ik heb je een pb gestuurd.
Met een link naar de stallen, je kan op de site alles lezen over de manier van werken.
Parelli, NH, de vriendelijke oplossing voor gevallen als deze.![]()
en inderdaad, met slaan los je niks op, soms is het nodig om jezelf te beschermen maar in paarden taal kom je verder dan je denkt.
heel veel succes, het is de moeite van het proberen zeker waard!!!
Ninx schreef:De Balingehof... helemaal top, niet goed geld terug!
Iemand die alleen maar mept heb je niets aan.... er moet toch ook gezocht worden naar de oorzaak van het probleem, en jij moet geholpen worden om er zelf goed mee om te leren gaan.
Een welgemikte tik op het juiste moment kan zeker geen kwaad, maar is niet DE oplossing uiteraard... dat merk je zelf nu ook al.
Stuur ze eens een mail, en kijk eens wat ze voor je kunnen doen.