Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
winia4ever schreef:gewoon lekker wandelen door het verkeer, dus verkeers mak maken, leren stil staan, voetjes geven, vast staan, poetsen
Ook wandel ik, en dan leer ik het paard achter mij te blijven, als ik achter uitloopt moet het paard mee lopen achter uit! dus respect tonen!
Jij bent de leider, dus loop jij voorop.

Elin_ schreef:Waarom wil je zo vroeg alles al ?
Het is nog een kleuter.
Snap niet dat iedereen alles al zo vroeg wil![]()
Alleen wat wandelen en poetsen voor de rest lekker jong laten zijn met vriendjes en vriendinnetjes om hem heen.
Geen bit , geen tuig gewoon niets.
Lekker alleen halster als je gaat wandelen.
Laat dat beestje lekker jong zijn![]()
''Voorbereidingen'' kun je doen als ze 3 zijn (vind het serieuze werk na de voorbereiding op 3 jaar echt te vroeg , vind dat je met 3 jaar pas mag beginnen met voorbereiding OP het intensieve / serieuze werk )
) en dat je zo vroeg al met vanalles wil beginnen.

winia4ever schreef:Elin_ schreef:Waarom wil je zo vroeg alles al ?
Het is nog een kleuter.
Snap niet dat iedereen alles al zo vroeg wil![]()
Alleen wat wandelen en poetsen voor de rest lekker jong laten zijn met vriendjes en vriendinnetjes om hem heen.
Geen bit , geen tuig gewoon niets.
Lekker alleen halster als je gaat wandelen.
Laat dat beestje lekker jong zijn![]()
''Voorbereidingen'' kun je doen als ze 3 zijn (vind het serieuze werk na de voorbereiding op 3 jaar echt te vroeg , vind dat je met 3 jaar pas mag beginnen met voorbereiding OP het intensieve / serieuze werk )
Voetjes geven en leren vast staan, word aangeraden ivm de hoefsmid..Dat is een wijze les, en vooral al het rustig gebeurd komt er geen trauma!
[/quote]

winia4ever schreef:TS: Het bitje ben ik zelf geen voorstander van, ze krijgen nu hun tandjes, en dat is erg pijnlijk, ook rond 2/2.5 jaar gaan ze wisselen wat soms erg pijn kan zijn.
Dus lekker met een halstertje om, wil het paard niet luisteren of word het te sterk kan je altijd een hengstenketting proberen.
Toen ik mijn 2.5 jarige buldozer uit de opfok haalde liep hij zo door mij heen, dat ik 1x een hengstenketting moest gebuiken! hij wist precies wat de bedoeling was, en daarbij heb ik hem nooit meer gebruikt. maar bij een shetje zou het niet noodzakelijk zijn..
Neem vooral overral rustig de tijd voor!..Geduld is een schone zaak, en werpt vaak goeie vruchten af..
Als het paard niet luisterd, sla het dan niet maar druk hem achteruit! dat betekend dat je hem terug zet in zn rang!.
Waardoor jij even verteld dat je de baas bent, zonder te slaan of erg boos te zijn!..
Jonkies hebben heeeel weinig geduld dus probeer niet alles achter elkaar te willen, de enedag wandelen de andere dag poetsen! laat hem ook eens met rust zodat hij op zn eigen gemak alle indrukken kan verwerken!!
Ik heb zelf een paard van 7 maand, waar ik 2 x per week wat mee doe, en 4 x per week poets.
en die 1.5 jarige, heb ik in het begin heel veel geleerd nu ze alles kan wat ik wil. laat ik haar met rust en zoek ik haar ook 2 x per week op voor een poetbeurt!.
Succes

winia4ever schreef:[quote=''elin_'']
Voetjes geven en leren vast staan, word aangeraden ivm de hoefsmid..Dat is een wijze les, en vooral al het rustig gebeurd komt er geen trauma!
[/quote]