[OPG] Hoe slecht is het om een veulen te longeren?
Hij heeft het veulen voor een karretje gespannen. Hij heeft zelf een karretje in elkaar geflanst
.Het is een karretje dat er uit ziet zoals een normale kar er uit ziet alleen zonder dat je er op kan zitten. Ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen. Maar de bomen ed. alles zit eraan. Veulen heeft geen bit in maar een kaptoom om. Het liep al in een fijne valse knik voor de kar.
Ik kon het niet aanzien en heb hem netjes, doch niet helemaal aardig geloof ik, gevraagd of hij dat niet een beetje vroeg vindt. Waar gaat dit heen als je een veulen hier al voor spant, dan wacht je toch echt niet meer 2 of 3 jaar voordat de rest volgt? Of ben ik echt zo penny
Ik heb hem er op aangesproken en ik kreeg me een grote mond. Hij hing er toch geen stang in en waar ik me mee bemoeide, hij bemoeide zich toch ook niet met mijn paarden......
Ik ben weg gelopen, het is nl nogal een raar figuur en ik ben toch een vrouw alleen daar..... dit is toch walgelijk. Of is het nog steeds allemaal niet zo erg?

Op een heel vriendelijke manier vertellen dat dit toch echt niet kan met zo'n jong dier. Desnoods met wat (wetenschappelijke) artikelen erbij over de groei van het paardenlichaam die hij maar eens door moet nemen. Maar ik ben bang dat 'ie daar vast niets mee doet als ik je verhaal zo lees.. Anders de dierenbescherming bellen en vragen wat je hier mee kan, ik vind dit wel onder mishandeling vallen. Misschien kan de dierenbescherming niet zoveel doen, maar wel even een kijkje nemen en proberen om meneer aan z'n verstand te brengen dat dit absoluut niet kan? Lastig hoor, hopelijk kan dit op een goede manier opgelost worden zodat het veulen verder een normaal leven kan krijgen.

Walgelijk!!