Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
zodiacje schreef:en medisch?
Denk dat je er meer aan hebt om haar goed na te laten kijken.
Misschien rugproblemen of wat dan ook.
Dan kan je haar daarna verkopen.
Denk dat je dat dit paard wel verschuldigd bent.
zodiacje schreef:heb je niemand in je omgeving die haar dan de komende maand kan rijden?
Als ze daar echt van opknapt heb je toch meer kans om haar dan beter te verkopen.
Dan weet je ook beter of het gedrag of medisch is want ik vindt dit wel heel sterk staken voor
alleen een gedragsprobleem...
iig sterkte!
juval schreef:tja, vraagprijs? dat moet je zelf bedenken, wat heb je er voor betaald? heeft ze mooi papier? ik vind het op de foto's een heel aansprekend paard.
wat zegt je instructrice over de rijtechnische problemen die je tegenkomt?
veel succes met de verkoop en het vinden van een paard dat beter bij je past.
tamaramt schreef:het is een leuk aansprekend dier maar waarschijnlijk nog te onervaren en onzeker v een ruiter als jou; ook onzeker en dat samen veroorzaakt spanning.
ik zou het paard laten rijden door iemand die het paard ff goed door kan pakken en dan kun je het paard vast en zeker v een leuke prijs verkopen.
ik weet niet wat je er zelf v betaald hebt maar rekening houdend met de recessie etc zou je dit paard v € 3000/3500 wel moeten kunnen verkopen
Calimero_ schreef:Ik laat haar volgende week nog onderzoeken maar ik weet bijna zeker dat er niks is.
Het is namelijk zo dat voor mijn operatie het rijden goed ging. Daarna ben ik er te vroeg opgestapt waardoor ik de kracht nog niet had haar goed aan te pakken. Toen merkte ze dat ze met boos kijken en bokken kon bereiken dat ze niks hoefde te doen. Dat is erger geworden en nu gaat ze dus zelfs omhoog.
.Calimero_ schreef:Wat vind jij dan dat je moet doen? Haar gewoon laten stijgeren? En kans hebben dat ze achterover klapt?
).
Calimero_ schreef:Ze is 2 weken geleden naar de tandarts geweest. En als ik haar rijd hangen de teugels zoveel mogelijk in een boogje.
Calimero_ schreef:En een osteopaat zou kunnen, maar dat kost ten eerste geld. Wat me niet op de rug groeit
En ik heb haar gekocht met het doel nu eindelijk lekker bezig te kunnen. En ik denk ook niet dat ik genoeg ervaring heb om dit paard weer goed te krijgen.
JoviBan schreef:Calimero_ schreef:En een osteopaat zou kunnen, maar dat kost ten eerste geld. Wat me niet op de rug groeit
En ik heb haar gekocht met het doel nu eindelijk lekker bezig te kunnen. En ik denk ook niet dat ik genoeg ervaring heb om dit paard weer goed te krijgen.
Tja, het is een levend wezen, geen moutainbike...![]()
Ik hoop voor je volgende paard dat je daar toch wat meer in wilt investeren, zowel financieel als qua gevoel, geduld, inspanning en tijd.
JoviBan schreef:Hier wil ik ook nog even op in gaan:Calimero_ schreef:Ze is 2 weken geleden naar de tandarts geweest. En als ik haar rijd hangen de teugels zoveel mogelijk in een boogje.
Het gebit was dus 2 weken geleden in orde?
Wat heeft de tandarts geconstateerd en gedaan?
Je moet echt weten dat het wisselen op zich erg pijnlijk is voor een paard. Wanneer er nù geen problemen zijn, betekent niet dat er volgende week 'dus' ook geen problemen zijn. Een tand of kies die door gaat komen, kan van de een op de andere dag enorm veel pijn geven in de mond.
En niet alleen de tanden en kiezen zelf kunnen problemen geven, maar de gehele ontwikkeling van de kaken en de gevoeligheid van het tandvlees en de lagen op zich ook.
Het paard kan ook een hangend rooster hebben, iets wat je ook steeds meer ziet gedurende de wisselperiode.
Een paard wisselt tot rond z'n 5e jaar, dus al met al duurt die gevoeligheid nog wel even.
JoviBan schreef:Calimero_ schreef:En een osteopaat zou kunnen, maar dat kost ten eerste geld. Wat me niet op de rug groeit
Tja, het is een levend wezen, geen moutainbike...![]()
Ik hoop voor je volgende paard dat je daar toch wat meer in wilt investeren, zowel financieel als qua gevoel, geduld, inspanning en tijd.
Temeraire schreef:Eerlijk gezegd vind ik het vrij verstandig om een paard te verkopen als de situatie binnen zo'n korte tijd zo verslechterd is en de TS niet bij machte is dit op te lossen. Hoe vaak ik mensen al eindeloos heb zien vechten met een paard die ze allang hadden moeten verkopen...
ontopic; ik denk dat 2500 vrij redelijk is, als ik dit zo hoor is de kans vrij groot dat een ervaren iemand hier na even oefenen zo weer op weg rijdt.
Kostolany schreef:Je paard is nog jong lees ik. 3 jaar kan je nog wel vormen en verwacht dat het gewoon is dat je geen klik met haar hebt en jong probeert uit. Als je zeker weet dat het niets medisch is (wat grote kans is bij jong dier;) ze gewoon bijdehand is..zijn er meer van. Dan kan je zeggen dat haar tijdelij keven laat rusten nog of opnieuw oppakt kwa inrijden en niet langer dan 15 min 3x per week rijdt. Want ze is nog in ontwikkelen ook kunnen ze niet zo lang concentratie vasthouden en gaan zowiezo na een bepaald tijd vaak testen wat ze kunnen bij een ruiter. En als je daar zelf niet doorheen durft..dan is een jong paard gewoon niet jou ding..dat kan gewoon. En zou zeggen verkopen inderdaad en het is niet dat ze een probleem heeft..ze is gewoon jong denk ik zo. Je kan anders aan elk paard een probleem maken;) Maar als dat op die leeftijd al zo kapot is..dan vraag ik me af welk paard op die leeftijd nog wel gezond is. Denk meer dat het gewoon proberen is enz.