Mandarijntje en een banaantje als beloning.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mandarijntje en een banaantje als beloning.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:33

Hallo, ik heb een vraagje. Ik weet niet of hij hier hoort en ik kon bij de ZOEK niks vinden.
Ik doe aan vrijheidsdressuur met mijn shetlandpony, en ik wou graag eens wat anders als beloning dan het eeuwige appel,wortel en brokje.

Mag een pony een stukje mandarijn of een stukje banaan?

groetjes :)

vanLotje

Re: Mandarijntje en een banaantje als beloning.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:35

ja hoor, vinden ze vaak nog lekker ook :)

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:36

Ik geef mijn paard ook mandarijnen, is ze gek op! Van bananen krijg ik alleen maar een uiterst beledigde blik!! Dus banaan voor der stal gelegd, opeens banaan weg. Buurman had hem met schil en al op en leeft ook nog steeds ;D Wel dure traktatie in verhouding, dat wel!

Deborah__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:37

mij shet en paard zijn er echt heleeemaaal weg van!
ze krijgen het niet heel vaak vanwege het suikergehalte maar als ik dan een mandarijn in me jaszak heb ,
gaan ze niet meer bij me weg! :o

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:37

Bananen heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd, maar mandarijnen vinden ze helemaal geweldig! Pas daar wel mee op: ik heb al zo'n 29849749124 het sap recht mijn oog in gekregen :(

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:38

paard bij ons op stal is ook dol op banaan!

Gulpje

DaphneR93 schreef:
Ik geef mijn paard ook mandarijnen, is ze gek op! Van bananen krijg ik alleen maar een uiterst beledigde blik!! Dus banaan voor der stal gelegd, opeens banaan weg. Buurman had hem met schil en al op en leeft ook nog steeds ;D Wel dure traktatie in verhouding, dat wel!

Hahaha!!

Annemiek80

Een paard (of pony) mag best wel een keer een stukje banaan of mandarijntje, vraag is alleen of ze het lekker vind, mijn paard lust echt geen manderijn :+ daarentegen vind ze wortels zo ongeveer het lekkerste wat er op de aardbol bestaat.
Doe je het echter voor jezelf of voor de pony, ik denk nl dat het weinig uitmaakt wat de pony krijgt als hij maar wat krijgt in zijn/haar gedachten. :=

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:39

Mijn paard is gek op bananen en mandarijnen en sinaasappel maar een wortel of appel is misschien makkelijker als beloning tijdens oefeningen die zijn niet zo gevoelig voor pletten :+

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:40

Die van mij is helemaal gek op bananen! Is meer kijken of die van jou het lusten ! en of het makkelijk is om als beloning te geven om dat een banaan zo geplet is :P

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:41

Gulpje schreef:
Bananen heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd, maar mandarijnen vinden ze helemaal geweldig! Pas daar wel mee op: ik heb al zo'n 29849749124 het sap recht mijn oog in gekregen :(

:D

Solitudine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:42

Banaan lusten ze erg graag! :D Mandarijn heb ik nog nooit geprobeerd, dus kan daar niet over oordelen.

bastiano680

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:43

Die van mij vermoord je voor een mandarijntje :D Wordt echt helemaal lijp als ie doorheeft dat ik mandarijntjes bij me heb :D

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:44

Ja hoor tuurlijk. Fruit is gezonder dan snoepjes en brokjes steeds. Die van mij lust alles wat eet en drinkbaar is eigenlijk en heb gewoon sportpaard op stal staan. (niet alleen pony's zijn eetlustig).

Maar er zijn altijd paarden en pony's die iets niet lusten net als bij mensen.

Ook al vind ik banaan zo plakkerig als je dat even moet vast houden ivm de vrijheidsdressuur.

Er zijn ook trainingen zonder beloningen. Klikkertraining bijv. En nog wel wat en dan leer je hem weer dat hij na afloop van alles een beloning krijgt. Fijn als je pony snel dik wordt.

bastiano680

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:47

Je kunt ook belonen door gewoon braaf te zeggen of een klopje op de hals.

Ik beloon NOOIT met eten!

LauralaylaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:48

Ik heb weleens ergens gelezen dat ze van bananen rustig worden haha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:50

Hahaha bedankt voor alle antwoorden!!
ik neem vrijdag lekker een paar mandarijntjes mee voor onze 2 shetjes.
Zal jullie op de hoogte houden of ze het lekker vinden of niet :)
([naam] is nogal kieskeurig dus dat zal me verbazen, maar soms neemt ze zelfs geen appel aan omdat het partje te groot/klein is hahaha.)
Weer is wat anders ;)

en @moonshine88
ik durf de klickertraining nog niet aan want ik heb gehoord dat als je dat fout gebruikt het heel fout af kan lopen. dat durf ik nog niet.
Wat handig, dat belonen ná de oefening. Hoe kan je dat leren ? [naam] vind het namelijk niet zo aardig van me als ze geen voedsel krijgt na een truukje (daarom is een biksbrokje genoeg vind ik, na elk truukje, maarja)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:51

Oh oh iets te laat gezien:
Over dat klopjes geven, [naam] houd niet zo van klopjes en aaitjes (rare shetlander heb ik ook hahaha :P )
Als ik een klopje geef dan bijt ze naar zichzelf, ze heeft zich de eerste keer ook open gebeten (ze was erg schuw en toen ze eindelijk kwam wou ik d'r heel zacht een klopje geven, dus eigenlijk gewoon mn hand op d'r leggen :O)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:54

bastiano680 schreef:
Je kunt ook belonen door gewoon braaf te zeggen of een klopje op de hals.

Ik beloon NOOIT met eten!

:')

Kan prima hoor TS! :j
Denk wel dat biksjes makkelijker zijn.. Eerst een mandarijn pellen, banaan in stukjes snijden en dan die vieze plakkerige zooi in je zakken.. :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:55

moonshine88 schreef:
Er zijn ook trainingen zonder beloningen. Klikkertraining bijv. En nog wel wat en dan leer je hem weer dat hij na afloop van alles een beloning krijgt. Fijn als je pony snel dik wordt.

Bij clickertraining gebruik je ook gewoon voedselbeloningen hoor. ;)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:46

Mijn paard vindt bananen en manderijntjes ook erg lekker. Maar ze eet ook appels en wortels. Zolang het niet in extreme hoeveelheden gaat is het niet slecht. Maar een keer een manderijntje of een stuk banaan is best gezond.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:49

Mijn appaloosa spuugt mandarijnen gewoon weer uit. Vreemd woord is mandarijn toch eigenlijk als je t een paar keer overleest.. en nu weer ontopic: Er zijn veel paarden op stal die mandarijnen vreselijk lekker vinden en banaan ook trouwens!

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:31

in banaan zit wel veel suiker dus het is niet iets waar je ze elke dag n hele tros van moet geven,
en van teveel snoep worden paarden trouwens happerig want dan denken ze de heletijd dat ze voor alles snoep krijgen of ze zijn beledigd als ze dat niet krijgen.
maar de meeste paarden vinden mandarijn en appel heerlijk :D

riatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:40

die van mij zijn gek op manderijnen en bananen jammie jammie en dalijk met oud en nieuw krijgen ze een oliebol dat doe ik al een aantal jaartjes

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:43

Die van mij is ook gek op bananen! :D
In bananen zit idd een stofje dat paarden rustig maakt