Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
myrnaV schreef:Misschien er een paar dagen niet uit geweest?
Weet dat er paarden worden bestempeld als levens gevaarlijk maar dat zou ik ook worden als ik de hele dag in m'n box moet staan!
Tigra_ schreef:myrnaV schreef:Misschien er een paar dagen niet uit geweest?
Weet dat er paarden worden bestempeld als levens gevaarlijk maar dat zou ik ook worden als ik de hele dag in m'n box moet staan!
Dat is precies wat ik ook dacht om dan gelijk te roepen dat het beest geen opvoeding gehad heeft een beetje meer achtergrond informatie kan wonderen doen.
MarcR schreef:Tigra_ schreef:Dat is precies wat ik ook dacht om dan gelijk te roepen dat het beest geen opvoeding gehad heeft een beetje meer achtergrond informatie kan wonderen doen.
Een goed opgevoed paard zal altijd rustig blijven, ook als het lang in een stal moet staan.
MarcR schreef:Anna5 schreef:Nee dat hing er niet!
Dit paard was een lease paard, ik wilde kijken of het een leuk paard is om te leasen!
Maar zouden jullie dit paard uberhaupt nog wel leasen?
Ik zou het niet doen, het is duidelijk een paard met geen greintje opvoeding, dit zal alleen maar problemen geven.
Dilan1993 schreef:@ Mark, een paard kan nog zo goed opgevoed zijn, maar als ie z'n energie niet kwijt kan, is druk doen het gevolg.
Ben het met Tigra eens. Als k mijn paard lang op stal zet, wordt ie ook vervelend. Hij staat nu ook vooral op stal, vanwege de sneeuw, en hij wordt al drukker
. MarcR schreef:Ik vermoed dat jullie nog niet dikwijls in contact zijn gekomen met paarden die opgevoed zijn naar onze normen.
MarcR schreef:Een goed opgevoed paard zal onder bijna alle omstandigheden rustig blijven, ook als het op stal staat omdat het weet "mijn leider zorgt goed voor mij , hij heeft mij hier gezet dan is het goed".
Onze vijfjarige merrie, met een dominant karakter, staat gans de zomer op haar weide en de afgelopen winters heeft ze telkens enkele maanden op een stalling gestaan om te kunnen trainen.
Vanaf de eerste dag was ze rustig in haar stal en in die drie winters heeft ze geen een keer voor problemen gezorgd, ook niet als ze maar een keer per dag een halfuurtje vrij in de piste kon.
Ons paard luistert niet naar ons omdat ze ons "slaafje" is maar wel omdat ze ons als leider van de kudde erkend.
Daarvoor hebben we ons moeten inleven in de leef- en denkwereld van paarden en dit dan toepassen op ons paard om tot een goed opgevoed paard te komen.
Dit is een proces waar we heel wat tijd en werk hebben in gestoken maar het was alle inspanning meer dan waard en wij moeten ons nog steeds bewijzen als leider want als ze denkt dat ons leiderschap verzwakt dan zal ze ons testen en kijken of ze het leiderschap kan overnemen.
Ik vermoed dat jullie nog niet dikwijls in contact zijn gekomen met paarden die opgevoed zijn naar onze normen.