wat doen bij bijtend paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elynkwpn

wat doen bij bijtend paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 12:46

beste bokkers ,
Sorry voor typ fouten.
Ik heb een probleempje en dat gaat steeds erger worden..!
Ik rijdt 3 paarden voor een oudere man , nu heeft 1 van die paarden een hekel aan een zadel op doen dan begint ze te happen en met haar voorbenen de linker of de rechter om en om richting mij of naar voren dit vindt ik niet eng .. maar wat me gister over kwam ...

Ik wilde na het rijden haar deken op doen en hap ze bijt me zo in me rug ... ze tilde me gewoon op .. |( ik kon geen reactie geven want ik heb alles los gelaten en ben uit de stal gegaan ik trilde helemaal en een natte doek er op gedaan jeetje wat doet het toch entzettend pijn ... maar als ik reactie geef wanneer ze dreigt te happen zeg ik HEEE bijvoorbeeld... maar wat kun je nog meer doen ? want schoppen slaan heeft geen zin lijkt mij en dat ga ik ook echt niet proberen ...

Ik heb haar ook niet gestraft want daar had ik gewoon de kracht niet meer voor ik kon me op geen ene houding bevinden zonder die akelige pijn!! Het is niet dat ik bang ben voor dat paard omdat ze me gebeten heeft maar ik wil dit echt geen 2e keer .. wie kent dit en wat helpt? ik had haar ookal vast gezet maar dan wordt ze alleen maar bozer en bozer.. eerder was ze helemaal niet zo erg maar het lijkt wel of het erger wordt... ik dacht misschien heeft ze pijn maar met rijden en of opstappen reageert ze weer helemaal nergens op ...

dankuu... :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:49

Ik moet eerlijk zeggen dat als ze nog een keer het zou proberen ik haar toch een enorm pak rammel zou geven. En ook zeker vast zetten aan een niet te lang touw.

sporter

Re: wat doen bij bijtend paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:51

Het gene wat het best helpt wil je niet doen... Al ben je daar met dit soort actie's eigenlijk te laat voor.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:53

Ja Kontje, laten we een pony die schreeuwt blijf met dat zadel en alle andere dingen alsjeblieft van mijn zere rug af, een pak rammel geven. +:)+

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:55

:o inderdaad pak rammel ??? kijk wat de oorzaak is.

horselover7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:57

nou mijn pony is onder behandeling geweest voor haar rug, maar zze doet het nogsteeds. het is een gewoonte geworden.
maar ik roep eerst HEE. en dan als ze het nog niet weet bijt ik in haar neus of oor. dan doet ze het niet weer.
*ik hoef geen reacties van ooh zielig*

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:58

Miss_Malfoy schreef:
Ja Kontje, laten we een pony die schreeuwt blijf met dat zadel en alle andere dingen alsjeblieft van mijn zere rug af, een pak rammel geven. +:)+

Ooh ja krijgen we dat weer. Nee een paard dat je in je rug bijt en je op tilt dan zeg je FOEI!

Mango96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:58

ik denk dat er meer manieren zijn als slaan.
als je het maar concequent doet.

ik doe altijd met een knip in mijn vingers. en dan
weet ze dat mag niet.

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:59

horselover7 schreef:
nou mijn pony is onder behandeling geweest voor haar rug, maar zze doet het nogsteeds. het is een gewoonte geworden.
maar ik roep eerst HEE. en dan als ze het nog niet weet bijt ik in haar neus of oor. dan doet ze het niet weer.
*ik hoef geen reacties van ooh zielig*

Hihi, ik had vroeger een pony die stalnijd had. Die probeerde al te bijten als je de stal inkwam. Beet ook 1 keer raak ( en hard). Heb toen ook flink hard teruggebeten in zijn neus. Ze heeft daarna nooit meer geprobeerd te bijten als ik de stal inkwam.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:00

Terugbijten werkt idd erg goed :Y)

Oreo

Dan zal het niet reageren op jouw knip met je vingers toch een voor je paard bekend -niet prettig- gevolg moeten hebben?

sporter

Mango96 schreef:
ik denk dat er meer manieren zijn als slaan.
als je het maar concequent doet.

ik doe altijd met een knip in mijn vingers. en dan
weet ze dat mag niet.

Bijt jou paard je ook in je rug en tilt je omhoog?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:04

Ik ben ook helemaal geen voorstander van slaan maar als mijn pony me van achteren aanvalt geef ik haar een stoot met mn elleboog. Als ik haar in haar kont zou bijten krijg ik ook een trap. Soms helpt lief zijn helaas niet... ;)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:05

nou sorry hoor ook al heeft een paard ergens last van hoeft hij je niet aan je rug op te tillen met zijn tandjes, als hij respect voor je heeft zal hij in de lucht happen om te laten zien dat er iets niet klopt. Dus ik ga ook voor een pak rammer, mopperen mag maar iemand met je tanden optillen dus echt niet!

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:06

haha ik kende er ook zo een. Dat paard schoot op de poetsplaats naar voren om je te bijten. Dat baasje ging met haar uitgestoken vinger voor het paard staan en zei: 'dat hadden we niet afgesproken.' :?
Van mij heeft ie de keer daarop dus een aardige buts gekregen op zijn neus. Heeft het bij mij iig niet meer gedaan. Kom nou, laat me niet bijten. En als ze dat bij andere paarden in de wei doen krijgen ze er toch ook een terug die waarschijnlijk 100x zo hard is als die van mij :D

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:10

Ik ben ook voor een pak rammel.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:16

Miss_Malfoy schreef:

Ze deed een deken op.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:19

randie schreef:
nou sorry hoor ook al heeft een paard ergens last van hoeft hij je niet aan je rug op te tillen met zijn tandjes, als hij respect voor je heeft zal hij in de lucht happen om te laten zien dat er iets niet klopt. Dus ik ga ook voor een pak rammer, mopperen mag maar iemand met je tanden optillen dus echt niet!

Stel jij bent een paard. Je hebt pijn, mischien wel heel erg. Blijf jij jaar in jaar uit in de lucht bijten?

TS, ik heb niks tegen een pak rammel, maar de manier waarop jij het beschrijft doet mij denken aan een paard met een hele zere rug, waarschijnlijk door een niet passend zadel. Laat een dierenarts en een zadelpasser komen om uit te sluiten dat het dier pijn heeft.
Is er niks aan de hand, dan mag je 'm van mij de hele stal door schoppen en slaan, maar niet voordat je een medische reden hebt uitgesloten.

En als een dier echt een zere rug heeft, kan ik me voorstellen dat ie alles wat je daar doet als onaangenaam gaat beschouwen.

Birgit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:19

Paarden zijn net kinderen, ze moeten opgevoed worden!!!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:44

YRT -> OPG

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:31

Pijn of niet, bijten mag niet, klaar. Als een paard bijt, gebruik de thirtynine methode, dus gewoon 1 trap of klap. Net zoals een paard in de natuur zou reageren.

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:40

zoveel pijn als de pony in haar rug heeft, heb jij nu ook
misschien wil ze je laten VOELEN dat ze echt wat mankeert

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:42

Ik heb het bijten genegeerd,bijten is negatieve aandacht en die ga ik niet voeden.Mensen vonden het raar dat ik niks terug deed.Ik liet gewoon mijn rug zien,en stapte op zij als ik zag dat hij wilde bijten.Ik werd niet meer gebeten,maar het leukste was de mensen die het niet negeerde maar er aan dacht aan gaven die bleven gebeten worden.

skippyjoehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:46

Ik zou mijn verzorg pony nooit wat aan doen, maar als ze bijt of trapt enz. dan kan ze idd wel wat terug verwachten van mij ! ;)

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:22

Je zegt ergens in je post dat het 'steeds wat erger werd' of iets in die strekking. Dan heb je toch al een aantal seintjes niet goed opgevangen. En nu dan een escalatie van dat gedrag. Het paard heeft je nu toevallig gebeten toen je een deken op deed. Volgende keer bijt ze als je aan het poetsen bent, of aan het zadelen of als je in de weg staat. Dit paard heeft geen respect voor jou en ik zou hem toch echt de eerstvolgende keer dat ie ook maar probeert te bijten een goeie knal voor zijn kanes geven. Is ie nou helemaal betoeterd?
Met lieve woordjes los je dit echt niet op.