Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik ben nu 17, toen ik 12 was konden ze me op ieder paard zetten, ik durfde ieder paard van het land te halen, zelfs trappende paarden durfde ik op te zadelen. Heb sinds 3 maanden een 4-jarige AV die nog veel moet leren. En vaak ben ik nog banger en onzekerder dan hij. In het begin kon ik niet eens naar de longeerbak lopen met 'm of door de bak stappen aan het halster.

ariegorn schreef:Hoi, Je geeft eigenlijk zelf je probleem al aan "stel dat" dit is het ergste wat je kan doen,
je praat jezelf iets aan wat er nog helemaal niet is, je begrijpt heel goed dat jou paard op jou gevoel afgaat. probeer dit los te laten. denk er eens bij na als je dit met alles zo zou doen. nou dan ging je met geen goed gevoel auto rijden, fietsen wandelen etc.... niet invullen voor je het probeert.
vertrouw opjezelf en ga er van uit dat het leuk en rustig moet gaan, met rustig bedoel ik als jij al redelijk gestrest te werk gaat nou dan reken maar dat jou paard dit snel door heeft.
als ik een drukke dag heb gehad dan merk ik dit meteen aan het rijden.
En wat jij ook kan doen: neem iemand mee die wel stevig in zijn schoenen staat zet die erop en als jij ziet, nou dit kan ik ook wel neem je het over.
suc6 ermee