Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

GamblersCup schreef:Een paard is geen machine, mijn paarden mogen bijten als daar reden toe is. Dat stomme filmpje met dat rotkind dat aan haar staart wordt weggetrokken, dat had ze verdiend. Er gaat namelijk wat aan vooraf (op dat filmpje amper te zien) maar ze geeft het dier dus niet alleen een duw, ze is al een tijdje bezig met slaan. En ja, als iemand uitdaagt en mijn paard heeft een goede reden, dan mag ie bijten. En hard ook.
Wij hebben goed met paarden om te gaan, en als je dat niet kunt dan heb je niets bij paarden in de buurt te zoeken, of je leert het onder begeleiding.
Zelfde met schoppen of welke vorm van gericht aanvallen dan ook. cissy schreef:Het is ook een vorm van spelen, kijk maar naar een koppel jonge ruinen/hengsten die nippen elkaar ook constant. Als jij een ruin hebt met een hoge playdrive en die erg moothy is dan pakken ze inderdaad je jas of je velletje...
En hij probeert inderdaad nog steeds wel eens om met mij te spelen en daarbij z'n tanden te gebruiken, het zit zo ingebakken (zijn vader en broers zijn ook heel erg van het overal aan willen zitten met de mond) dat hij soms onvoorzichtig is. Ik reageer daarop (met stemverheffing) en dan zie je hem een soort van schrikken, van oh ja, dat mag niet, doet d'r pijn want de mensen kunnen niet zo veel hebben. Dus dan doet hij daarna heel voorzichtig, met zijn lippen of neus mag hij best aan mij zitten, maar niet met de tanden
, maar ik heb het wel een paar keer gezien als anderen niet eerlijk tegen haar waren. Ze doet het meer in de trant van op je voet gaan staan, je omver lopen e.d. En ik straf haar dan niet. Gelijk heeft ze!