Ik heb een jaarling waar ik af en toe mee bezig ben..
Ik zou even uitleggen wat ik precies wil
Ik met mijn eerste paardje zo'n band opgebouwd in een leeftijd 0 tot het 3de jaar, maar toen kwam de tijd er aan om met hem aan het werk te gaan, en wou ik beginnen met rondjes om mij heen te laten lopen gewoon voor de afwisseling.
Maar ik kreeg het niet voor elkaar!..
Hij was zo op mij gericht dat hij niet bij mij weg wou...
Het paardje is nu verkocht(Niet daar door hoor..
)Maar heb nu een friese jaarling..
En ik wou deze situatie niet weer, je leert toch wat je bij je eerste paardje doet, wat je soms niet bij je volgende paardje moet doen, dus dacht zo af en toe een rondje, gewoon dat ze een comando leert...
als ik bijv. met een touwtje ga zwaaien dat zij om mij heen loopt. etc.
ga meestal 1 x per week iets met haar doen. meestal 5 a 10 minuten
soms de Ho oefening, de andere keer, volg oefening, etc etc.
Nu was ik gisteren bezig om haar om mij heen te laten lopen maar krijg het bij haar ook niet voor elkaar! ze wil niet met haar gezicht bij mij weg..
Ik heb het gedaan met een monty roberts touw met zo'n sliertje er aan..
Hoe kan ik dit doen?..
Wie kan mij helpen?
En Aub geen reactie's van laat je jaarling met rust etc..
Ik wil gewoon een aantal comando's er in hebben, dat doet iedereen ook met de hond, terwijl die nog maar 8 weken is, en op cursus gaat..
Dan gaat ook niemand vertellen dat het nog maar een pup is, en dat je het ook kan doen als het dier volwassen is..

). Hij is nu drie, en braver dan een willekeurig 5 jarig paard denk ik.
Maar die van mij heeft ook moeite met me niet te volgen, laat het even lekker voor wat het is. Als ik met m de paddock in ga voor vd of beetje knuffelen ofzo, stuur ik m eerst weg, mag ie ff wat voor zichzelf gaan doen. Als hij naar me toekomt heeft ie alles bekeken en gaan we 10 min ofzo wat doen.. Zo leert hij iig dat ie niet altijd in mn zak mag kruipen. Als je dat goed op een commando zet kun je over een paar jaar van daaruit verder werken. Maar zoiets simpels als een rondje lopen kan nu echt nog te lastig zijn voor een jong paard dus geef het de tijd en ga gewoon andere dingen doen die je paardje leuk vindt
maar nu kent ie t en heb t nog nauwelijks nodig bij mn commando