Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
brenniie schreef:heeft je paard deze problemen ook met jou of met andere mensen of alleen met deze hoefsmit?als het alleen bij deze hoefsmit is zou ik eens een andere hoefsmit proberen..als je paard het bij iedereen doet zit er niets anders op dan zijn vertrouwen winnen en blijven oevenen..of hij moet last van zijn rug oa hebben want dan is het pijnlijk om een been op te tillen en op 3 benen te blijven staan...succes!
Tigra_ schreef:Heeft je paard weleens een praam opgehad met het bekappen?
Mijn vorige pony deden ze weleens een praam op z'n oor om te bekappen anders was het ook geen doen.
Toch wel apart dat hij zo bezig blijft normaal gaat het na een jaar toch wel vooruit als ze weten dat er niets engs staat te gebeuren.
Ken het geen wat jij noemt niet maar als het werkt en het kan volgens hun geen kwaad dan zou ik het op z'n minst proberen.
japielover schreef:Tigra_ schreef:Heeft je paard weleens een praam opgehad met het bekappen?
Mijn vorige pony deden ze weleens een praam op z'n oor om te bekappen anders was het ook geen doen.
Toch wel apart dat hij zo bezig blijft normaal gaat het na een jaar toch wel vooruit als ze weten dat er niets engs staat te gebeuren.
Ken het geen wat jij noemt niet maar als het werkt en het kan volgens hun geen kwaad dan zou ik het op z'n minst proberen.
even geheel offtopic een praam op zijn oor???
Nog nooit gehoord en lijkt me ook heel heel onplezierig.
Tigra_ schreef:Een praam is natuurlijk nooit echt prettig. Bij het oor werkt het directer. Hij heeft het ook maar een aantal keren gedaan daarna was het probleem verholpen.
Waratje schreef:Tigra_ schreef:Een praam is natuurlijk nooit echt prettig. Bij het oor werkt het directer. Hij heeft het ook maar een aantal keren gedaan daarna was het probleem verholpen.
Een goed gezette praam (bovenlip, dus) is vooral niet prettig voor de mensen die er naar kijken, voor het paard is het een lekker tripje![]()
Praam op een oor is een gegarandeerde methode om een paard kopschuw bij de oren te krijgen.

japielover schreef:Waratje schreef:Een goed gezette praam (bovenlip, dus) is vooral niet prettig voor de mensen die er naar kijken, voor het paard is het een lekker tripje
Ja ik heb idd altijd geleerd dat er dan een stofje vrijkomt waardoor die een beetje stoned word ofzo![]()
![]()
OF ben ik nou gek?
Want als ik hem gebruik bij onze hengst dat lijkt hij egt compleet van de wereld te zijn en helemaal onstpannen