mijn pony stopt alles in zijn mond!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Krimshun5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 19:07

handschoenen, teugels touwen waarmee hij aan vast zit!
hoe kan ik hem dat afleren?

Bedankt! *D

Ojajoh

Re: mijn pony stopt alles in zijn mond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:10

hoe oud is je pony? en heb je zijn tanden al eens na laten kijken?

Krimshun5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 19:30

5 jaar. hij is een paar week geleden naar de tandarts geweest! het meeste doet hij het met het touw, als hij wast zit. dan gaat hij er op kauwen. dan roepen wij los, en dan laat hij los en dan gaat hij een tijdje later weer en zo door.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:33

Iets heel smerigs bij elkaar mengen en er op smeren? Eventueel iets van byte-x, weet niet of dat geschikt is voor paarden, maar dat is het wel voor mensen.

Krimshun5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 19:48

ja dat kan wel op somige dingen cribox smeren, maar ja daar heb ik niet veel aan ik kan moeilijk dat op de teugels, handschoen, touw van iemand anders smeren, maar toch bedankt voor de moeite! :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:51

Blijven straffen. Desnoods tik op de neus als hij het na 2 keer met stem verheffen nog doet.

Krimshun5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 19:58

oke dankje!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:01

Byte-x is wat anders dan cribox ;) Is tegen nagelbijten, en geloof me, dat is echt heeel vies. Ik heb het één keer geprobeerd en was meteen genezen. Van de byte-x dan... Het nagelbijten doe ik nog steeds. :P
Het is ook niet dik, het is een vloeistof met een nare smaak ;)

Ik ben bekend met een paard dat alles in de mond neemt, hij leid zichzelf het liefst aan de teugels... :+ Maar ook uit plezier... Straffen heb ik een jaar lang consequent geprobeerd, maar haalt niets uit. Byte-x heb ik niet geprobeerd, maar het is niet zo ergerlijk als bij de jouwe :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:06

Mijn paard deed het ook en die laat het nu ook (zo goed als.. :+ )
Zolang hij moet werken voor mij doet die braaf zijn dingetjes en daarna mag hij weer kleuteren..

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:09

Als we werken = het werken= dus niet klooien,
dat weet ze donders goed,maar in de wei...
Mijn pony vrat laatst bijna een rauw ei op (met barst er om)
had ze op een of andere manier bij de kippen gejat (Was er op tijd bij)

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:14

maak het als VD commando
misschien help het

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:18

Ik ken ook een 5-jarige die op dit moment echt op alles kauwt wat ze te pakken krijgt. Waarom ze het doet weet ik niet, misschien vindt ze het gewoon lekker om ergens op te kauwen, misschien is het gebit nog een beetje aan het veranderen. We zorgen in ieder geval dat dingen die heel/netjes moeten blijven niet bij haar stal liggen zonder toezicht :P

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:20

Dat doet mijn paardje dus ook, als ze de kans krijgt pakt ze de teugels, halstertouw.
Eerst is het nog wel grappig, maar daarna wordt het irritant.

Blijven straffen, en desnoods een tik op de neus als ze na een tijdje nog niet luistert

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:45

melizz13 schreef:
maak het als VD commando
misschien help het

Ja dan gaan ze het nog doen voor eten ook, lijkt mij niet heel handig.. :+

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:51

Mijn paard doet het ook maar als hij aan het werk moet doet hij het niet.. Hij weet volgens mij precies waarneer het kan en waarneer het niet kan :P

Laatst wou hij wel even kijken hoe een hoevenkrabber smaakt.. Heb die maar afgepakt. :=

Eerst pakte hij me zweep altijd aan het handvat maar nu ik altijd zonder zweep rijd kan hij die nu niet meer pakken :P

Nouja gelukkig kan hij als hij op stal staat alleen spelen met zo'n bal en aan zijn hooi/stro knagen :+

azahr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:54

ik spoot antibijt op mijn touw toen mijn pony dat deed. alleen heb ik zelf nogal een gevoelige maag en werd ik er misselijk van :z
toen ben ik overgegaan op een ijzeren ketting (waar de tanden NIET doorheen konden) dat werkte goed want als hij dan beet deet het pijn! dus stopte hij.
bij je andere spullen zou ik heb steeds een tik op zijn neus geven als hij ergens in bijt wat niet mag.
SUCCES

jippiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:57

De mijne bijt ook echt in alles. Afleren is helaas geen mogelijkheid (2 jaar lang consequent gedaan), hij is nou eenmaal zo..
Bij mij is de hoofdregel: zorg dat hij niks te pakken kan krijgen wat hij niet hebben mag :p

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:47

Paarden wisselen (dan denk ik even ook aan het verlies van doppen) tot zo'n jaar of twaalf, dus als het gebit de reden zou zijn kun je je lol nog op! Veel jonge en ook de actieve ouderen bijten en kauwen op alles binnen hun bereik komt, soms gewoon uit nieuwsgierigheid (hoe smaakt dat) of uit verveling. Als je het lastig vindt om je paard te blijven corrigeren, kun je hem bij het poetsen e.d. wel een pluk hooi geven om hem bezig te houden. Omdat jouw paard blijkbaar erg de behoeft heeft ergens op te kauwen kun je ook proberen om aan de takken van wilgenbomen te komen, dan kan hij zich daar op uitleven en zal hij misschien wat minder intresse in andere dingen hebben. Onze paarden waren altijd dol op wilgentakken om aan te knagen. En een troost, bij de meeste paarden verminderd het geknaag namate ze ouder worden! Succes verder!

Krimshun5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 13:24

oke dankje allemaal! :d

ik heb al geprobeert om hem een tik op de neus te geven en de heletijd te corrigeren en het is nu iets minder geworden. als ik nu LOS roep houd hij er mee op! allemaal bedankt voor de tips! :D

jippiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:06

Wilgentenen vinden ze idd erg lekker!
(helaas helpt het bij mij niet dat hij niets anders meer pakt...
Als ik rij kom ik langs een wilgenboom, waar ik een tak af mag breken af en toe. Die nemen we dan mee naar huis (wat ook al een grap is omdat meneer die tak dan de hele tijd wil pakken :D)

eikaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:45

Misschien heeft hij ergens last van of
heeft hij iets te kort?
Sommige paarden beginnen overal aan te likken
en te bijten als ze voedingsstoffen te kort hebben.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:08

Laten merken dat het niet mag, en ook niet als jij er eigenlijk zat van bent hem telkens op zn donder te geven NEE = NEE!

Succes ermee :)

cunemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:57

jouw pony denk als ik het niet probeer is het weet je ook niet of het eetbaar is dus waarschijnlijk is hij gewoon heel nieuwsgierig

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:28

Krimshun5 schreef:
5 jaar. hij is een paar week geleden naar de tandarts geweest! het meeste doet hij het met het touw, als hij wast zit. dan gaat hij er op kauwen. dan roepen wij los, en dan laat hij los en dan gaat hij een tijdje later weer en zo door.

dit doet mijn pony nou ook. vandaag heb ik geprobeerd om vliegenspray op t touw te spuiten, en dat hielp wel een beetje, hij vond t niet lekker genoeg om op te gaan kauwen :P

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:06

Een keertje pakte een manege pony mijn manen kam uit mijn hand en ging er op kauwen ik was echt even bang dat hij doodging maar toen gaf ik een klap en spuugde hij het uit gelukig maar