Voor de mensen die niet het topic hebben gelezen: Momenteel zitten wij in een revalidatie proces. We moeten nog 6 weken op een speciale methode longeren en dan gaan we weer voor controle naar Vinkega.
Nu is het zo dat ik nu lekker vakantie heb, dus ook heerlijk 's middags naar Dolly kan.
Ze staan dan lekker in het land de hele dag. Er is alleen 1 probleempje.
Ik heb een paard dat heel snel zenuwachtig word en gaat stressen..
Als ik haar als enige uit de wei haal om met haar aan het werk te willen gaan dan flipt ze volkomen. Ze maakt zich groot dat ze mij niet meer ziet staan, en alleen nog maar oog heeft voor de andere paarden.
Ze word knetter gek, en begint ze hupsen en te springen. Wilt weg rennen, en als 't even kan loopt ze me zo omver.
Ik heb haar 1245775367 x gestraft maar nee ... dit helpt gewoon NIET!
Ik weet niet meer wat ik hier aan kan doen. Het is een soort 'verlatings angst' bij paarden om het maar zo te zeggen.
Iemand die een oplossing heeft?
als je dat wilt tenminste? 
. Mijn pony komt uit een grote groep pony's en is overgegaan naar een stal waar ze in eerste instantie alleen het land op moest (met een draadje tussen andere poown). Al voor een week om was stond ze gelukkig samen met de andere pony, maar ze hangt heel erg aan deze pony. Ze kan gewoon niet alleen staan (al sinds dat ik haar heb is alleen staan een moeilijk punt) en nu ze maar 1 vriendje heeft, is het 3x zo erg geworden.