Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ben een tijdje het vertrouwen in paarden helemaal kwijt geweest. 
Quincy1974 schreef:Hoe zou ik me daarin moeten verdiepen? Boeken lezen?
Wat heb je gedaan toen je geen vertrouwen meer had in paarden en hoe kwam dat?
*wat een vragen he...*
Er wordt nauwelijks gereden maar 't gaat daar echt om 't contact vanaf de grond met je paard.

Lightielight schreef:Angst voor je paard... jazeker wel... niet als ik ernaast stond, wel als ik erop zat....
Als 15 jarige een paard bovenop de motorkap van een auto zien springen....de keren erna op een pony verstijfde ik helemaal van angst. Gestopt met rijden en heel lang niet meer gereden totdat onze kinderen een tinker kregen, en zelfs twee tinkers... toen begon het toch wel weer te kriebelen..maar die angst he, zodra ik erop zat (en ons tinkertje is superbraaf)....
Om een lang verhaal kort te maken...via via ben ik in contact gekomen met iemand die "klikjestherapie" gaf, zo noem ik het maar. Ik was nl altijd bang dat mijn paard opzij weg zou springen (net zoals dat paard op de motorkap 30 jaar geleden!).... dmv de klikjes therapie beleef je het moment opnieuw en slaan je hersenen het op een andere manier op...... (ga nu niet helemaal uitleggen hoe dit in zijn werk gaat)...
Je gelooft het of niet maar ik zit zonder al te veel angst zelfs op onze andere wat heftige tinker (waar ik doodsbang voor was als ik er een keer op zat... mijn man moest hem vasthouden en ik maar roepen laat hem niet los!) en nu... na een rondje durfde ik los en nu rijd ik elke morgen heerlijk op hem...Ik zal nooit echt heel dapper worden, er is zo nu en dan wel iets van spanning (zeker als hij niet doet wat ik wil) zo nu en dan, maar het is fantastisch! Ik kan lekker in de bak rijden en wrs. komt het zo ver dat ik met anderen ook nog wel eens buiten ga rijden....
Wie had dat gedacht?
Kijk, ik ben wat "ouder"en dan word je toch wat voorzichtiger, dus een beetje angst is er zo nu en dan wel, maar zeer goed hanteerbaar nu!
Quincy1974 schreef:Ik heb op deze site gekeken. Is heel interessant. Maar waarom raden jullie me dit aan?
_Tara_ schreef:Quincy1974 schreef:Ik heb op deze site gekeken. Is heel interessant. Maar waarom raden jullie me dit aan?
Ik heb hier zelf ook 2 trainingen gevolgd en twee ponykampen begeleid. Die mevrouw weet gewoon heel goed waar ze over praat, gaat op een hele respectvolle maar wel duidelijke manier met haar paarden om en je ziet ook gewoon die kinderen groeien naast de paarden