Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
chocobroodje schreef:Een paardje wat niet rad loopt is niet goed. Als je haar echt perse wilt hebben zou ik haar volledig laten keuren inclusief foto's! Heeft ze dit altijd of niet?

kimmie88 schreef:Vat dit niet verkeerd op, maar als je een paard wilt kopen, maar rontg keuren te duur vind..... Waar ben je dan mee bezig?
Als je geen foto's laat maken, is de kans groter dat je binnekort hoge DA rekeningen krijgt.
Dan ben je er niet op voorbereidt dat er iets mis kan zijn. Laat je haar keuren, kan je dan bepalen of je er toch voor kiiest, of dat je afhaakt.
Zou het persoonlijk sneu vinden als het diertje over een half jaar weer op internet staat met 1 of ander mankement, omdat jullie de DA kosten niet konden betalen.
Denk hier AUB goed over na
mang schreef:kimmie88 schreef:Vat dit niet verkeerd op, maar als je een paard wilt kopen, maar rontg keuren te duur vind..... Waar ben je dan mee bezig?
Als je geen foto's laat maken, is de kans groter dat je binnekort hoge DA rekeningen krijgt.
Dan ben je er niet op voorbereidt dat er iets mis kan zijn. Laat je haar keuren, kan je dan bepalen of je er toch voor kiiest, of dat je afhaakt.
Zou het persoonlijk sneu vinden als het diertje over een half jaar weer op internet staat met 1 of ander mankement, omdat jullie de DA kosten niet konden betalen.
Denk hier AUB goed over na
geloof me, er is genoeg overna gedacht.
ront keuring is gewoon te duur. dat is bijna net zo duur als een paard zelf ?
en da zijn we op voorbereid en kunnen we echt wel betalen, maar niet als we nu al 1000 euro voor een keuring moeten betalen. het feit dat ze dit altijd doet en er zelf geen last van heeft lijkt mij duidelijk dat het niks medisch is. het is gewoon haar manier van lopen volgens mij...

joyfordogs schreef:toevallig heb ik laatst geinformeerd, bij onze dierenarts kost het 250 euro excl btw.
Aan huis komt er nog 60 euro bij, zelf vond ik dat erg mee vallen. het gaat dan om zo'n 20 foto's.
latere kosten van een eventuele blessure, lopen vaak hoger op hoor, met als voorbeeld, 1 van onze paarden heeft een klein ongelukje gehad, de dierenarts is een paar keer geweest, totaal 350 euro.
dus tja, dierenarts kosten horen helaas bij paarden houden, je kunt daar geluk en pech mee hebben maar ik vind dat je er wel rekening mee dient te houden als je paarden hebt.
joyfordogs schreef:toevallig heb ik laatst geinformeerd, bij onze dierenarts kost het 250 euro excl btw.
Aan huis komt er nog 60 euro bij, zelf vond ik dat erg mee vallen. het gaat dan om zo'n 20 foto's.
latere kosten van een eventuele blessure, lopen vaak hoger op hoor, met als voorbeeld, 1 van onze paarden heeft een klein ongelukje gehad, de dierenarts is een paar keer geweest, totaal 350 euro.
dus tja, dierenarts kosten horen helaas bij paarden houden, je kunt daar geluk en pech mee hebben maar ik vind dat je er wel rekening mee dient te houden als je paarden hebt.
ellepel schreef:ik heb het zeker bij dravers wel vaker gezien, stappen kunnen ze niet echt goed, is vaak wat onregelmatig.
laat je ze keuren dan komt er niks uit.
denk dat het vast met het trainen te maken heeft dat "gewoon"stappen voor ze erg moeilijk is.
zijn ze wat langer onder het zadel en komt er meer rust in dan word het stappen ook weer normaal.
keuren is natuurlijk het beste,zodat je zeker weet dat er echt niks fout zit
geert100 schreef:Zou me niet al te sappel maken hoor. Als je haar straks hebt, gewoon lekker bij de basis beginnen, lessen in rechtrichten zijn heel goed om mee te starten. Paard wordt dan soepel aan alle kanten en wordt dan echt voorbereid een ruiter op de juiste manier te dragen. En als je eenmaal een fijnlopende draver hebt, dan wil je nooit meer anders.![]()
![]()
Dan komen er torenhoge rekeningen. heeft ze een paard waar ze niets mee kan en uiteindelijk een hoop verdriet.Bubble_Gum schreef:geert100 schreef:Zou me niet al te sappel maken hoor. Als je haar straks hebt, gewoon lekker bij de basis beginnen, lessen in rechtrichten zijn heel goed om mee te starten. Paard wordt dan soepel aan alle kanten en wordt dan echt voorbereid een ruiter op de juiste manier te dragen. En als je eenmaal een fijnlopende draver hebt, dan wil je nooit meer anders.![]()
![]()
Jij praat even simpel, Wat als ze haar strax heeft en ze wel iets mankeerdDan komen er torenhoge rekeningen. heeft ze een paard waar ze niets mee kan en uiteindelijk een hoop verdriet.
Ik zou lekker verder kijken er zijn genoeg pony's die even leuk zijn en zelfs misschien nog wel leuker.Nooit de eerste de beste zomaar kopen omdat je hem zo graag wil hebben.
En ten alle tijden keuren waar je zelf bij bent. Ken verhalen van vervalste keuringsraporten.
Op de baan lopen is wel een hele zware belasting voor de benen. met name de voorbenen. En ken veel dravers die daardoor problemen/ blessures aan de voorbenen hebben. Dus kijk ermee uit. Dit kan serieuze gevolgend hebben waardoor je binnen de korste tijd niets meer met je paard kan en deze alleen paar pijn gaat lijden.
Mijn idee is dat ze op de baan gewoon kapot gelopen worden. In volle snelheid over het harde is een hele belasting.

Citaat:hmm ik vind het een beetje raar dat er mensen zijn die zeggen dat ik gelijk moet verder kijken.
mag ik deze pony geen kans geven ? wij weten echt wel wat we doen en kopen geen zieke paarden...
bedankt voor de tips van sommige in ieder geval
GRoetjes elles

mang schreef:hmm ik vind het een beetje raar dat er mensen zijn die zeggen dat ik gelijk moet verder kijken.
mag ik deze pony geen kans geven ? wij weten echt wel wat we doen en kopen geen zieke paarden...
bedankt voor de tips van sommige in ieder geval
GRoetjes elles