Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Kay_Kim schreef:Ben je zeker dat hij goed geruind is? En geen klophengst is? Het gebeurd nog dat men enkel de bal die buiten het lichaam is verwijderd... Kan natuurlijk ook een ander probleempje zijn... Mijn merrie is ook dominant! (kan geen klophengst zijn he)
Arabiertje* schreef:Kay_Kim schreef:Ben je zeker dat hij goed geruind is? En geen klophengst is? Het gebeurd nog dat men enkel de bal die buiten het lichaam is verwijderd... Kan natuurlijk ook een ander probleempje zijn... Mijn merrie is ook dominant! (kan geen klophengst zijn he)
Nee daar ben ik niet zeker van..Ik weet wel dat zijn fluit veel uithangt en hij echt hengstengedrag vertoont..Bij eender welk paard hij tegen komt begint hij als een gek te brullen en te dansen..Bij een ruin of een hengst? Gaat hij eerst laten weten wie de baas is.

Arabiertje* schreef:Kay_Kim schreef:Ben je zeker dat hij goed geruind is? En geen klophengst is? Het gebeurd nog dat men enkel de bal die buiten het lichaam is verwijderd... Kan natuurlijk ook een ander probleempje zijn... Mijn merrie is ook dominant! (kan geen klophengst zijn he)
Nee daar ben ik niet zeker van..Ik weet wel dat zijn fluit veel uithangt en hij echt hengstengedrag vertoont..Bij eender welk paard hij tegen komt begint hij als een gek te brullen en te dansen..Bij een ruin of een hengst? Gaat hij eerst laten weten wie de baas is.

Arabiertje* schreef:@Asyaa : Er is hier al iemand langs geweest voor grondwerk met hem te doen maar dit heeft niet veel zin meer.Als hij zo dreigend op me afgelopen komt dan krijg ik hem ook echt niet meer van me weg..Hij legt zijn oren plat en dreigt echt me onver te lopen ik maak me dan wel groot en slaag met een touw zodat die niet in mijn buurt komt..Maar ik denk moest ik hem een mep geven dat hij me echt wel onver zou lopen hoor..De manier waarop hij voor me staat is echt om bang van te krijgen ik voel me dan opeens een meter kleiner.Voor de rest is het echt een schatje , Ik kan hem poetsen terwijl hij lekker staat te slapen maar in de wei of in de stal in het bijzijn van een merrie is hij net een moeder die zijn kind beschermd.
@Jscaa : Hij krijgt momenteel geen eten omdat de weide zelf al genoeg gras heeft en hij op dit moment ook niet werkt.Gisteren beet hij in de kont van mijn veulen omdat hij enkel aandacht wou , toen heb ik hem wel een tik verkocht maar ik stond wel veilig achter de poort ^^ Nadat ik die tik heb gegeven heeft hij dat niet meer gedaan..Hij is ook de baas op de weide.

chocobroodje schreef:Arabiertje* schreef:@Asyaa : Er is hier al iemand langs geweest voor grondwerk met hem te doen maar dit heeft niet veel zin meer.Als hij zo dreigend op me afgelopen komt dan krijg ik hem ook echt niet meer van me weg..Hij legt zijn oren plat en dreigt echt me onver te lopen ik maak me dan wel groot en slaag met een touw zodat die niet in mijn buurt komt..Maar ik denk moest ik hem een mep geven dat hij me echt wel onver zou lopen hoor..De manier waarop hij voor me staat is echt om bang van te krijgen ik voel me dan opeens een meter kleiner.Voor de rest is het echt een schatje , Ik kan hem poetsen terwijl hij lekker staat te slapen maar in de wei of in de stal in het bijzijn van een merrie is hij net een moeder die zijn kind beschermd.
@Jscaa : Hij krijgt momenteel geen eten omdat de weide zelf al genoeg gras heeft en hij op dit moment ook niet werkt.Gisteren beet hij in de kont van mijn veulen omdat hij enkel aandacht wou , toen heb ik hem wel een tik verkocht maar ik stond wel veilig achter de poort ^^ Nadat ik die tik heb gegeven heeft hij dat niet meer gedaan..Hij is ook de baas op de weide.
Jijgeeft zelf nu het antwoord, je bent geïntimideerd door hem en dat voelt/weet hij. Je zult heftig op je strepen moeten gaan staan, maar zolang jij ontzag voor hem hebt zal dat niet beter worden. Ik denk dat je opzoek moet naar iemand die jou leert hem op zij plek te zetten. Dit moet je nu de kop gaan indrukken want dit gaat binnekort fout!

chocobroodje schreef:Paard is gewoon ontzettend dominant, klophengsten komen niet zo heel vaak voor. Het is namelijk verboden om eenzijdig te castreren. Meid dit is een probleem gebaseerd op angst, daarbij heb jij een heel slim paard die precies weet hoe hij jou bang moet maken.
En het is prachtig dat je een paard red, maar hij maakt gewoon misbruik van je en het werkt! Iemand anders grondwerk laten doen lost jouw probleem niet op. Neem eens contact op met het ballinghof, die hebben ervaring met moeilijke paarden.
Hij heeft me nog nooit onver gelopen maar wel al echt zo razend op me aflopen en op het nippertje voor me stoppen en steigeren , of naast me door schieten en bokken.