Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:Het zadel past goed. Het probleem is ook een beetje dat ik hem 'prik' tijdens het opstappen, met mijn de voorkant van mijn laars. Maar met een krukje gaat ook helemaal niet goed. Op het begin deed hij het overigens niet, toen blijf hij altijd braaf staan enzo. Ik snap dus ok niet hoe het in één keer komt. Kan het zijn dat hij gewoon kliert?oefenen oefenen en nog eens oefenen, kan het niet zijn dat het zadel niet goed past?
Goed, toen was het opstappen dus een probleem. Ik ben gewoon helemaal opnieuw begonnen, een week of 2 alleen maar gelongeerd en na het longeren opstappen, braaf kloppen en weer afstappen. Ik parkeerde hem in het begin wel met zijn achterste tegen de stal en voor hem zette ik ook een obstakel. Ging goed, toen uit gaan bouwen met nog een rondje stappen erachter aan. Nu staat hij voortaan perfect stil met opstappen, wil alleen met wegstappen nog wel eens dreigen met een bolle rug in het zadel
. Maar goed, dan zit ik in ieder geval wel al goed met de kont in het zadel

matyee95 schreef:Dat probleem heb ik dus ook.
Mijn friese paard is met het rijden Super lui, maar als ik op stap dan loopt ze in een keer weg...
Ik zet haar ook altijd even tegen een muur aan. Werk perfect!![]()
Moi_aussi schreef:Toen ik mijn paardje pas had, heb ik dit ook gehad. Ik dacht gewoon met een zweepje op te kunnen stappen met hem, maar hij verschoot zo van dat zweepje dat hij er meteen tussen uit piepte en mij met mijn rug in het zand achterliet...Goed, toen was het opstappen dus een probleem. Ik ben gewoon helemaal opnieuw begonnen, een week of 2 alleen maar gelongeerd en na het longeren opstappen, braaf kloppen en weer afstappen. Ik parkeerde hem in het begin wel met zijn achterste tegen de stal en voor hem zette ik ook een obstakel. Ging goed, toen uit gaan bouwen met nog een rondje stappen erachter aan. Nu staat hij voortaan perfect stil met opstappen, wil alleen met wegstappen nog wel eens dreigen met een bolle rug in het zadel
. Maar goed, dan zit ik in ieder geval wel al goed met de kont in het zadel
xxchantiexx schreef:Snor schreef:Hij is bang voor het krukjeHeel veel oefenen en daarna nog meer oefenen... Heb je al eens een uur lang alleen maar op- en afgestapt? Als je 'prikt' tijdens het opstappen snap ik wel dat je paard wegloopt. Wat gaat er mis met het krukje? Is je krukje te laag?