ik heb een nieuwe pony ( mijn eerste
) gekregen, hij is pas 4 jaar oud.het probleem is dat hij een paar dagen geleden kreupel is geworden
(ja dat is snel, want heb hem pas een week )
maar dat was niet toen we hem kregen en is waarschijnlijk in de wei of in de paddock gebeurd, en zijn oude ijzers waren bij de vorige eigenaar slecht onderhouden en intussen heeft hij nieuwe ijzers, is de vee arts geweest en heeft hij antibiotica gekregen en pijnstillers. volgende week komt ze op controle, en tot die tijd mocht hij alleen stappen aan de hand dus ook geen paddock en geen weiland.
Hij is pas vier, en heeft bij de vorige eigenaar altijd op het land gestaan en lekker gek kunnen doen , en nu in principe heeft hij weinig beweging.
vannochten ging ik met hem stappen en ging hij ineens flink uit zijn stekker toen ik hem mee terug trok, ik heb hem pas net maar sinds ik hem heb deed ik dat zowieso al elke dag een aantal keer omdat ik nog niet ga beginnen met inrijden ( is al gebeurd nouja, paar keer mensen op gezeten ) omdat hij eerst even moest wennen.
mijn vraag is , wat kan ik doen zodat hij niet meer zo uit z'n stekker gaat als hij zo weinig beweging heeft, want het is nog wel een jong beesie ?
en kan nu nergens zijn energie kwijt
bedankt!
bedankt! 
). Door Natural Horsemanship kan dat. Zijn gewoon kleine oefeningetjes zoals wijken voor druk van je hand en hem overal kunnen aanraken.