Hoe verwen jij je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Hoe verwen jij je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 09:26

In het begin wilde mijn dame niets weten van dat gepoets en gekroel.
Maar....de aanhouder wint!!!

Vaak krabbel ik tussen de ogen of strijk met mijn hand over de hals (als belonig)
Aai ik haar in slaap onder het poetsen of vertel haar zachtjes wat verhalen.
Krabbel ik de plekken waar ze geprikt is door dazen.
Doen we samen even lekker gek in de losgooi.
Na het werken een lekkere appel en nog even kletsen.
Als ze netjes haar hoofd laat zakken zodat ik makkelijk halster of hoofdstel om kan doen, krabbel ik weer tussen de oogjes.
Zeg zachtje braaf paard en zie dan die droopy oogjes. <3
Als ik het hoofdstel af doe ga ik even met mijn vingers over de zweterige randjes op haar hoofd tegen de jeuk.
Borstel de afdruk van het zadel weg en laat haar lekker in het zand rollen.

Ik kan er zo vreselijk van genieten om te zien dat ze het naar het zin heeft of lol trapt.

Captain

Re: Hoe verwen jij je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:28

Herkenbaar! *D

Menno kan heerlijk genieten van een flinke poetsbeurt! Lekker krabben tussen z'n ogen vind hij ook heerlijk! Of tussen z'n voorbenen! :9 En regelmatig de oortjes masseren.. :+:

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:03

ik aai kurida altijd zacht over haar hoofdje en vertel haar verhalen.
Soms doet ze ook haar hoofdje tegen mij aan.
Of ik kriebel haar op haar schoft en dan wil ze me terug krabbelen op mijn hand <3

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:46

Door te kriebelen op z'n lievelingsplekjes.
Tijdens de verhaarperiodes is dat onder z'n manenkam en schoft.
Verder bijna altijd op z'n voorhoofd, in de kootholtes en onder z'n buik.

1loveboris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:10

erg lang poetsen, knuffelen en kusjes geven :o wat die ook geleerd heeft, na het rijden als het warm is lekker afspuiten en anders nogmaals poetsen, daarna lekker de wei op en nog even knuffelen en een kus voordat ik weer wegga!

Lucky00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:47

Ik poets door eerst te aaien en daarna te poetsen dat levert altijd heerlijke blikken op.

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:36

Ik doe het helemaal fout natuurlijk maar vanille snoepjes vind ze heerlijk.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 15:47

hahaha JA hartsikke fout!!!!!
Die van mij is gek op vanille en appel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:43

krauwen is hier ook favoriet :j
[***] tilt zelfs zijn achterbeentjes helemaal omhoog en naar de zijkant.. 'zeg.. ik heb hier jeuk.. kan je éven krabben?' :+ :')

beloning is ook een krauwtje onder zijn voorpluk of op zijn schoft.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 04:16

Kriebelen rond haar oren is wel echt haar lekkerste plekje. Dan vallen haar ogen gewoon dicht en hangt ze helemaal op je schouder.
Op haar schouder kriebelen vindt ze ook geweldig en gaat ze jou in je nek kroelen

kim89_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:04

kimmie88 schreef:
Kriebelen rond haar oren is wel echt haar lekkerste plekje. Dan vallen haar ogen gewoon dicht en hangt ze helemaal op je schouder.
Op haar schouder kriebelen vindt ze ook geweldig en gaat ze jou in je nek kroelen

Onze paarden delen deze mening!
Die van mij vind het echt heerlyk.. en in haar flank vind ze ook lekker :+

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:11

Mijn paard verwen ik door haar lekker paard te laten zijn in de wei ;) Een heerlijk luilekker leventje met haar veulentje en vriendjes. Daarnaast ziet ze mij wel elke dag eventjes voor een kriebel beurt.

Pebbles verwen ik ook door haar lekker in het land te laten op driejarige leeftijd, met haar vriendjes en af en toe een grondig poets/krabbel beurt.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:14

Mijn paard haat knuffelen. Hij is sowieso al ongeduldig en wil altijd sneller dan dat ik wil. Knuffelen loopt ie gewoon bij weg. :+

Als ik hem echt is wil verwennen mag ie een heel stuk in rengalop door het bos heen; iets wat ie anders nooit mag. (Niet in rengalop iig. :+ ) Daar doe je hem het grootste plezier mee. :)

saskia_drost

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:04

Ook mijn paard vind poetsen en knuffelen verschikkelijk. Hij vind zelf dat het nog wel uit te houden is zolang er hooi voor em ligt, maar waar ik hem echt mee kan verwennen is een zeer rijpe peer!
Als hij die dan opeet staan zijn ogen scheel in zijn kop en naderhand krijg ik ook altijd nog een blik alsof ie me echt bedankt...

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:06

Ik krabbel op zijn schoft, dan gaat hij met zijn hoofd in de lucht en laat ze onderlip hangen. Als ik stop geeft hij aan dat hij meer wilt.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:08

Haha, nou gelukkig heb ik een hele lieve Haflinger die dol is op aandacht en alles wat eetbaar is... Maar een hele uitgebreide poetsbeurt vindt ie heerlijk ! Lekker poetsen, staart en beentjes wassen, manen uit de klit, hoofd goed poetsen, hoefjes invetten... Hij vindt het ook heeerlijk als ik hem hard op zijn hals en in zijn manen kriebel. Wat eten betreft is hij gek op appel, banaan, peer, mandarijn en wortels. Een enkele keer maak ik na een lange rit wel eens warme slobber voor hem, daar is hij ook dol op !

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:10

Ik kriebel Ruud altijd over zijn bovenlip, dan steekt hij zijn tong uit en wil daar gekriebeld worden. Ziet er heel gek uit, maar hij vind het zo fijn :+:

Josje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 00:05

Als ie in de wei ligt, zijn buik krabbelen. Gaat ie helemaal van zuchten en stuipen met zijn achterbenen. Is zo hilarisch. :D

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:08

Zet ik mijn hand op haar hoofd en dan gaat ze vanzelf schudden :D Daarnaast snoepjes (die bosbes geloof ik ?) en wortels!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:16

kriebelen achter de oren is idefix helemaal gek op ;)
Hij is dan ook wel een erg harige shet :+ En van kusjes op zijn neus
word hij vreemd genoeg heel rustig haha, voor de wedstijd ook, dan geef ik hem
een paar kusjes en is hij zo weer rustig (kan ook zijn dat ik daar rustig van word natuurlijk haha) :D
Op zijn kaak kriebelen of in zijn manen of op zijn staart wortel vind hij ook heeeerrlliijjkkk, een meestal
gaat hij dan ook in de lucht terug kriebelen :Y)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:50

Kriebelen vond mijn pony eerst ook maar niks.
Tegenwoordig wel :j
Na het rijden vind ze het heerlijk als ik met een poetshandschoen over haar rug/schoft ga. Doe dat vaak dan ook even.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:55

Kriebelen vind ze geweldig. Is wel super schattig als ze haar hoofd op m'n schouder legt, terug kriebelt of haar hoofd in de lucht steekt en gekke bekken trekken :P

YvetteSenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:24

Mijn paard vind aandacht en knuffelen helemaal geweldig! We doen dit dan ook heel veell omdat ik het zelf ook wel gezellig vind!
En natuurlijk lekkers he.. Het lekkerst vind ze pepermuntjes :-$ niet heel erg goed, dus krijgt ze niet te vaak.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:27

Ik verwen haar door haar een dagje op het land te laten staan. Als ze bijv. heel goed heeft gelopen en / of zwaar heeft getrained, krijgt ze de dag daarna vrij en mag ze de hele dag in de wei staan. Ze staat sowieso op de wei zolang het licht is, maar in het geval van de verwendag doe ik helemaal niks met haar.

Verwennen in de vorm van eten doe ik niet zo.. Ze krijgt af en toe een brokje of een appel, maar dat was het wel. Mijn vorige heb ik zodanig verwend dat hij altijd ging schooien, haha. Maar ik was toen net 9 jaar en vond mijn paardje zo geweldig en lief dat hij iedere dag snoepjes kreeg ;)

helene_daems

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:13

Een paard van mij Fleurit is een echte knuffel drol en vind het heerlijk om geknuffeld te worden echt met haar hoofdje tussen je armen en dan lekker kriebelen op haar hoofdje.
En na het rijden wil ze altijd even lekker over haar hoofd geschuurd worden echt lekker hard.
En al van dag 1 dat we ze zagen wilde ze altijd likken aan je haden en kusjes komen geven vind ze heerlijk.
De pony Vito is ook een echte knuffel en houdt ervan om lekker te kroelen en geniet van een douche want dan kan hij lekker gaan rollen erna.
Van appels houdt hij het meest hij maakt er eerst appelsap van in zijn eetbak en dan likt hij het sap op en dan hangt heel zijn mondje vol :D

Wednesday mijn nieuwe paard is een beetje schuw maar ze leert nu toch ook dat een aaitje over het hoofd fijn kan zijn.
Maar is helemaal geen knuffel paard is wel jammer eigenlijk, maar heb er gelukkig twee die dat wel zijn.
Zo zie je maar elk paard heeft een ander karakter.