Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Als ik dan stop staat hij ook stil.loveidefix schreef:Ik wandel wel met allees een neck rope met mijn peerdie.
Ook met het uit de wei halen moet ik eerst door het bos heen.
Dan heeft hij alleen zijn halster om en ga ik gewoon kei hard rennen en dan galopeerd
hij heel hard en bokkend achter me aanAls ik dan stop staat hij ook stil.
(bos is wel ''afgesloten'' is een prive bos )

capopjekop schreef:Maar kun je zonder tuig en bitloos rijden zien als een goede band hebben? Ik denk dan eerder aan een ruiter met lef en een goed opgevoed paard. Heb je hier perse een goede band voor nodig? Geen kritiek, maar ik vraag het me serieus af
capopjekop schreef:Maar kun je zonder tuig en bitloos rijden zien als een goede band hebben? Ik denk dan eerder aan een ruiter met lef en een goed opgevoed paard. Heb je hier perse een goede band voor nodig? Geen kritiek, maar ik vraag het me serieus af
Miss_Malfoy schreef:Hhhm dat is wel een goede ja. Het word meestal onder het kopje natural geschaard, maar het is natuurlijk gewoon een keuze van optoming.
Zelf merk ik wel dat het 't gevoel van een zijn versterkt. Het klinkt heel maf, maar toen ik bitloos ging rijden, ging ik ook bewuster kijken naar de hulpen die ik gaf, en toen ik boomloos ging ook. Gewoon steeds onzichtbaarder en kleiner, en nu hoef ik maar te denken wat ik wil en het gebeurd al. Dat zou ik dan wel een band hebben noemen.
@loveidefix: Ik persoonlijk vind dat ik bitloos niet erg veel aan zeggenschap inlever hoor. Hangt wel van het paard af, sommige daar zou ik het weer niet mee doen.
suus_ schreef:Wat versta je onder wel (natural??)horsemanship en niet horsemanship?