Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dus dat is me duidelijk een vorm van jaloezie
, maar haar gebit is piccobello in orde, en mijn tuigage lijkt ook passend en in orde. Ik heb een enkelgebroken bit geprobeerd maar dat maakte alles nog erger, ik overweeg een rubberen pelham te proberen maar ik denk niet dat de oplossing bij een ander bit ligt...
BKS schreef:Een paard kan niet jaloers zijn, zover kan hij niet nadenken. Een paard reageert alleen op de situatie dus het lijkt me dat er iets mis is ( zadel, tanden, etc).
aerdenhout1 schreef:Jaloezie is een mensen eigenschap die de paarden ( dieren) gelukkig niet kennen.
marijkedam schreef:aerdenhout1 schreef:Jaloezie is een mensen eigenschap die de paarden ( dieren) gelukkig niet kennen.
Hoe verklaar je het geval van cocochanel dan?
Ik denk namelijk ook dat er zoiets wel meespeelt. Bezitterig gedrag is toch zeker iets wat een paard kan en doet vertonen, naar andere paarden in de kudde of mensen. Bezitterigheid is toch ook een vorm van jaloezie?
aerdenhout1 schreef:Dominantie heet zoiets. En daar moeten wij als mens altijd boven zien te staan.
cocochanel schreef:aerdenhout1 schreef:Dominantie heet zoiets. En daar moeten wij als mens altijd boven zien te staan.
wil niet helemaal of-topic worden maar kan hier zelf uren discussie's over voeren,maar ik vind dat dieren wel degelijk
emotie's kunnen tonen waaronder ook jaloezie.
"definitie van jaloers :Uitspraak: jaˈlurs Bijvoeglijk naamwoord 1 als je het vervelend vindt dat jij iets niet hebt dat een ander wel heeft"
dus als ik met een paard kroel en mijn paard jaagt een ander paard weg (je moet ook echt zien in dit geval hoe ze het doet,is echt een hele andere manier dan "gewoon" dominantie vertonen!ze word echt pissig) ben IK in dit geval iets wat zij wilt hebben! ik zie dit als jaloers. (dit zou ze bijvoorbeeld ook nooit doen bij iemand anders die met een paard kroelt en zij zou ook een aai willen)
Ik zie dit ook anders als met eten bijvoorbeeld,wanneer ze het dan doet is het dominant gedrag,in dit geval zou ze nooit een hogere in rang zo durven te behandelen. daaruit maak ik ook op dat met mij kroelen uit jaloezie komt,omdat dit nog verder gaat.
(overigens gaan hogere in rang ook daadwerkelijk weg als zij met mij wilt kroelen)
@ aerdenhout,waaruit maak jij op dat een paard niet jaloers kan zijn,je kunt toch niet in hun koppie's kijken ????

BKS schreef:Een paard kan niet jaloers zijn, zover kan hij niet nadenken. Een paard reageert alleen op de situatie dus het lijkt me dat er iets mis is ( zadel, tanden, etc).
. Ik denk wel dat het goed komt, ze ziet er al gelukkiger uit (maar de oren gaan nog in de nek als ik met een ander paard passeer, en dat symptoom blijf ik toch jaloezie noemen
)