Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gracia schreef:Tijdens het poetsen/ zadelen doet mijn merrie niets. Ze doet alleen stom in haar box en in de wei.
Misschien is het idd een idee om je paard te laten "heropvoeden" bijvoorbeeld ban de ballingehof?
jannie8 schreef:HOi
Mijn paard valt altijd aan in ze box met voeren , dit doet hij al jaar of vier zeker
Ook al geef je hem goed tik op het juiste moment hij blijft maar door gaan
met ze gedrag , hij doet dit ook met opzadelen slaat omzig heen en bijt zig zelf ook als je hem aan poetsen bent , moet ik hem nu elke keer goede tik geven. soms als hij egt niet op houd krijgt hij ook wel is flinke trap tegen ze buik aan want hij draait soms egt te veel door hij doet dit trouwens bij iedereen
Hij doet het ook als je hem gewoon aan halstertouw vast hebt staan . heel snikie in je arm bijten zonder dat je het door hebt
Ik weet eerlijk gezegt niet zo goed wat ik hier mee aan moet, ik ben zeker niet bang voor hem maar zou toch keer zien dat hij het een dag niet doet
ellepel schreef:bijt dit paard zichzelf ook?
dat is in elk geval een uiting van flinke stress.
hoeveel krachtvoer krijgt dit paard en komt het dagelijks lang genoeg buiten om zo zijn energie kwijt te kunnen?