Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sammy1 schreef:inderdaad wat hier boven gezegd word paard wegsturen direct als ze op je af komt,
succes.
kimreinders schreef:Ik durf op dat moment niet in te grijpen door haar echt een tik te verkopen.

kimreinders schreef:Tijdens het longeren probeer ik haar van mij af te drijven met de longeerzweep en haar voorwaarts te houden. Verder verhef ik mijn stem om haar duidelijk te maken dat dit gedrag niet mag. Dit werkt een klein beetje ze wordt dan wel wat milder.Ik durf op dat moment niet in te grijpen door haar echt een tik te verkopen. Omdat ik het vreemde voorgevoel heb dat ze dan alleen maar nog agressiever wordt en zoals ik al eerder zei ben ik alleen op stal. Ze valt mij niet echt aan in de wei maar doet wel haar oren in de nek en dreigt een beetje. Ik verhef dan mijn stem en loop er gewoon op af en dan is ze ook snel weer rustig. Bij vreemde mensen is ze echter veel heftiger en valt echt aan en achtervolgd ze dan ook. Als dat gebeurd zorg ik ervoor dat deze mensen zo snel mogelijk uit de wei zijn. Omdat ik niet het risico wil lopen dat mijn paard andere mensen verwond. Maar daardoor wint ze natuurlijk wel. En de join up heeft naar mijn idee heel kort gewerkt maar haar gedrag is daarna zelfs erger geworden dan voor de join up. Ik vraag me achteraf ook zeker af als dit wel een goede methode was.
)pearno schreef:Mijn paard is erg agressief tijdens het longeren. Ze komt met de oren in de nek op je af en steigerd vlak voor je. Daarnaast draait ze ook haar kont bij en dreigt met haar tanden. Ook bij het uit de wei halen is ze soms agressie. Ze komt met de oren in de nek op je af en achtervolgt je. De problemen met het uit de wei halen heeft ze vooral met nieuwe mensen. Bij mij doet het soms ook wel maar veel minder heftig. Heb al een keer een deskundige erbij gehad die de join up methode heeft toegepast. Dit werkte voor korte tijd ongeveer een maand en toen was haar oude gedrag weer terug. Nu is de vraag wat te doen.
kimreinders schreef:Fijn om een positieve reactie te krijgen op dit idee en hoop ook echt dat dit wat gaat worden. Maar moet natuurlijk eerst gesprek afwachten, als ze inderdaad en paard gedurende enkele weken onder hun hoede kunnen en willen nemen en daarnaast ook de kosten. Want dat is ook zeker niet onbelangrijk( geen breed budget)

kimreinders schreef:Tijdens het longeren probeer ik haar van mij af te drijven met de longeerzweep en haar voorwaarts te houden. Verder verhef ik mijn stem om haar duidelijk te maken dat dit gedrag niet mag. Dit werkt een klein beetje ze wordt dan wel wat milder.Ik durf op dat moment niet in te grijpen door haar echt een tik te verkopen. Omdat ik het vreemde voorgevoel heb dat ze dan alleen maar nog agressiever wordt en zoals ik al eerder zei ben ik alleen op stal. Ze valt mij niet echt aan in de wei maar doet wel haar oren in de nek en dreigt een beetje. Ik verhef dan mijn stem en loop er gewoon op af en dan is ze ook snel weer rustig. Bij vreemde mensen is ze echter veel heftiger en valt echt aan en achtervolgd ze dan ook. Als dat gebeurd zorg ik ervoor dat deze mensen zo snel mogelijk uit de wei zijn. Omdat ik niet het risico wil lopen dat mijn paard andere mensen verwond. Maar daardoor wint ze natuurlijk wel. En de join up heeft naar mijn idee heel kort gewerkt maar haar gedrag is daarna zelfs erger geworden dan voor de join up. Ik vraag me achteraf ook zeker af als dit wel een goede methode was.