Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Anness schreef:Het rijden in de les gaat ook wel goed. Zolang iedereen de zelfde kant op gaat en niet plotseling afwent en mijn kant op komt of tegen de richting in gaat rijden want dan is het mis.
Ik zit meestal met 5 mensen incl ik zelf in de les. Dus het oefenen met meerdere paarden dat moet zo wel lukken. In de stap gaat het wel aardig goed, als het andere paard stapt en ik zelf. Maar als we beide draven wil het niet lukken. Hij is zo snel in zijn bewegingen. Ik praat wel met hem als we langs een ander paard gaan en beloon hem als het (redelijk) goed gaat. Ook heb ik hem er al een keer langs geschreeuwd maar geen van beide dingen werkt echt goed.
Is het echt een kwestie van tijd of oefening? Of zal er toch een manier bestaan om het sneller of anders op te lossen?
Nolana schreef:Hoi Anness,
Geef je paardje wat meer tijd,je hebt hem pas en hij is in een nieuwe omgeving en dat zijn hele gebeurtenissen voor een paard.
Het gedrag wat hij vertoont is gewoon angst,hij vind het eng en omdat je hem nog maar zo kort hebt kan hij nog niet op
jou als leider vertrouwen.
Mocht het zo zijn dat hij gewoon niet wil werken dan zou hij namelijk ook dat gedrag vertonen als iedereen in de bak dezelfde
gangen rijden en dan doet hij het juist niet dus daar ligt het echt niet aan.
Weet je iets over zijn achtergrond??
Misschien is er in het verleden iets gebeurt of heeft hij nog nooit eerder in een bak gelopen met andere paarden met verschillende gangen.
Je wilt een snelle oplossing en dat kan ik enigzins wel begrijpen maar die is er gewoon weg niet!
Je zal back to basic moeten gaan en ga eerst eens met hem aan de hand in de bak stappen als er paarden aan het rijden zijn en bouw
zo het vertrouwen met hem op.
Doe ook veel grondwerk met hem,zo kan hij jou gaan vertrouwen en jij hem.
Succes!