Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Shanelle schreef:(osteo is trouwens al geweest, probleem zit hem niet in de rug oid)
Shanelle schreef:Vaak wordt er hier een osteo aangeraden als een paard zich chago gedraagt wegens 'spierpijn / rugpijn / pijn hier en daar'. Die reacties wou ik even voor zijn
Shanelle schreef:Ja wij zitten momenteel echt even in een moeilijke periode. Ik wéét wel dat hij mij enorm hard aan het uittesten is, maar ik vind het toch moeilijk aan te nemen dat ALLES wat 'fout' loopt in zijn gedrag aan mij ligt .. Ik sta heel erg open voor tips etc en heb al allerlei dingen geprobeerd, omdat ik echt enkel maar het beste wil voor mijn paard. Maar van zijn agressieve gedrag naar andere paarden kan ik toch niet meteen de oorzaak zijn? Hij blaast zich bijvoorbeeld ook altijd héél erg hard op als er een paard in de bak is dat ook 'zelfzeker' is om het maar even zo te noemen (voornamelijk bij de volbloed paardjes, raar maar waar!)
(klinkt wel penny zo
) Shanelle schreef:In Antwerpen![]()
Weet je, deze afgelopen week vooral is het zo dat ik de indruk krijg dat mijn paard iets tegen MIJ heeft. Gisteren bv. met longeren kwam hij steeds naar me toe en begon na een tijdje naar me te schrapen, er was geen weg mee te bezeilen. Even een vriendin om hulp gevraagd en hij probeerde bij haar ook wel een béétje, maar lang niet zo erg als bij mij.
Aan de andere kant .. Als ik hem roep wanneer ik aankom op de manege vanuit de gang, staat 'ie altijd naar me te 'brommen', of als iemand hem vast houdt wanneer ik even iets vergeten ben, blijft hij me volgen met zijn ogen en lijkt het alsof hij me zoekt. Dat zou hij toch niet doen als hij iets tegen MIJ heeft denk ik dan .. ?(klinkt wel penny zo
)
.
. Shanelle schreef:In Antwerpen![]()
Gisteren bv. met longeren kwam hij steeds naar me toe en begon na een tijdje naar me te schrapen, er was geen weg mee te bezeilen. Even een vriendin om hulp gevraagd en hij probeerde bij haar ook wel een béétje, maar lang niet zo erg als bij mij.
Aan de andere kant .. Als ik hem roep wanneer ik aankom op de manege vanuit de gang, staat 'ie altijd naar me te 'brommen', of als iemand hem vast houdt wanneer ik even iets vergeten ben, blijft hij me volgen met zijn ogen en lijkt het alsof hij me zoekt. Dat zou hij toch niet doen als hij iets tegen MIJ heeft denk ik dan .. ?(klinkt wel penny zo
)
Hij werd er alleen maar bozer van ..