ik zit met een probleempje.
mijn paardje is een luchtzuigen en nieks helpt. de mensen van de stal naast ons zijn aan het klagen omdat hun paard het ook begint te doen nu. ik vindt dit een heel vervelende situatie en ben ook een beetje bezorgt dat hij zijn tandenn eens gaat kappot bijten zo.
hij heeft zo een nylon band gehad met zi een klemmetje = hielp niet
we hebben anti-bijtspul gesmeerd = hielp niet
nu heeft hij zo een lere luchtzuigband met een ijzeren plaatje, deze helpt een beetje maar hij doet het toch nog vaak. de band spant zeker genoeg, er zijn al meerdere personen naar komen kijken die hier al ervaring me hebben.
nu heeft er mij iemand gezegt dat een muilkorf helpt, en ik ben er zeker van dat dit zo is (omdat hij zijn tanden niet meer kan zetten) maar gaat hij dan nog kunnen eten?
hij krijgt meerdere keren per dag hooi (dierenarts zij dat dat goed was tegen zijn luchtzuigen) maar gaat hij dat dan nog wel kunnen opeten?
ik hoop dat jullie me kunnen helpen
groetjes
hij draagt nu geen halster op stal en hij krijgt rap kale plekken achter zijn oren maar dat kunnen we oplossen met een bondje.

Wat je er wel tegen kunt doen weet ik niet precies...Ik ga mee met de reactie van DubbelDun.
hoe fout... weet je wel wat die banden aan schade kunnen veroorzaken?
. Ik moet mij daar ook maar bij neeleggen en zal wel eerder toe zijn om de voerbak te vervangen. ( is gelukkig van kunststof dus iets minder schadelijk voor de tanden) Ze heeft de beschikking over de hele dag hooi, wat ze eigenlijk vrijwel nooit allemaal op eet. Ze kan eten wanneer ze wil, maar mevrouw bepaalt zelf wanneer ze eet. ik kan niets meer bedenken om het te veranderen. Misschien straks nog eens een kur maagcompositum.
)