Ik zit met een klein probleempje, waar ik de oplossing nog niet voor heb gevonden.
Mijn huurpony Spirit, is bang voor andere paarden als we in de bak rijden.
Spirit is een ruin van 4 jaar, en is voor zover ik me kan herinneren altijd redelijk dominant geweest.
In het begin dat ik hem huurde heb ik er niet zo op gelet, en toen stond hij bij een paardje in het land die hoger stond dan Spirit.
Nu staat Spirit in de paddock met nog 2 andere paardjes. dat zijn beide merries.
Hij is de baas, en wordt ook helemaal gek als hij alleen op stal moet staan.
Een tijdje geleden heeft Spirit een trap gekregen van het paardje dat bij hem in de paddock staat.
Dat gebeurde tijdens het rijden in de bak. Sindsdien is hij bang voor dat paard, als ze samen in de bak zijn.
In de paddock is hij nog steeds de baas over beide paarden, erg dominant en zeker niet bang!
Spirit heeft ook een andere nare ervaring gehad met een ander paard. daar is hij nu ook erg bang van.
Elke staartzwiep van dat 'enge'paard en Spirit probeert te ontwijken.
Gister toen we gingen rijden, was er ook een ander paard bij, waar Spirit nog nooit een nare ervaring mee gehad heeft. Totdat dat paard galoperend langskwam, probeerde Spirit weg te rennen.
het had ook geen zin om te rijden, omdat hij totaal niet ontspannen was.
Dit is al een tijdje zo, maar gister was het gewoon niet leuk meer. Spiri heeft ook altijd zijn oren in zijn nek als er een paard voorbij komt. Is dat misschien een teken van angst, en dat hij daarom agressief en beschermend wordt?
Wie weet wat dit is, of hij echt bang is, of dat hij een loopje met me neemt?
Ik weet niet hoe ik dit op kan lossen?
Groetjes