Heb echt geen idee meer hoe ik t nu nog kan ''oplossen'' we hebben d'r sinds vorg jaar.. En ja eerste paard dus allemaal
heel leuk en dus niet streng geweest, eigen schuld dus...
We zijn hierna met hengsten ketting gaan lopen waarna ze hier na een tijdje gewoon dood leuk
door heen liep!
Nu hebben we een monteni robberts halster gekocht, voor de gene die niet weten wat dit is heb
ik hier de site: http://www.montyroberts.com.
Sinds gister binnen en meteen uitgeprobeerd, gister ging het redelijk goed !

maar vandaag.. Gewoon weer vier keer losgetrokken!
Dus dat helpt ook gewoon niet !
Daarna nog een keer gedaan toen ze braaf was meteen op stal gezet. Na een uur nog een keer geprobeert
met hoofdstel en een touw er door heen. Nou het was weer raak weer twee keer losgetrokken!
Heb iemand nog een idee? Ik zou best een cursus met dr willen doen maar zou niet weten
welke, weten jullie er een?? Het maakt qua geld niet zo heel veel uit aangezien we liever een dure cursus hebben
die werkt dan dat ze een keer over iets of iemand heen rent en dr been breekt of die persoon zou verwonden.
Alfast bedankt !
Als ankie zich toch nog los trok, dan nam ik haar gewoon mee naar het punt waar we eerst waren en begin ik overnieuw, net zo lang tot ze wel netjes mee loopt. Al moet je dat 20 keer doen, gewoon stug vol blijven houden. Verder had ik als ik langs de weg ging wandelen altijd een longeerlijn ipv een halstertouw. Als ze even wegschiet heb je haar nog beet aangezien de longeerlijn lang genoeg is. In ieder geval nooit loslaten! Al sleurt ze je over de grond

ik heb veel met hem aan de hand gelopen in de wei, bak enz.