Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
stef schreef:bijten doen ze maar 1x, daarna halen ze het echt niet meer in hun hoofd.
Een pony die mij bijt krijgt echt gewoon een gruwelijke rot knal, hengst, merrie,ruin, maakt niet uit.
Opvoeden die handel
Veel plezier met je jonge paardje
stef schreef:bijten doen ze maar 1x, daarna halen ze het echt niet meer in hun hoofd.
Een pony die mij bijt krijgt echt gewoon een gruwelijke rot knal, hengst, merrie,ruin, maakt niet uit.
Opvoeden die handel
Fellpony schreef:Met geweld schiet je niks op, daar word je pony alleen maar bang van.
Een manegepony van ons is zelfs kopschuw geworden door geweld tijdens het rijden.
Ook duwen en trekken heeft geen zin, dat win je toch niet.
Zelfs van een Shetlander niet.
Ik heb geen tips voor deze situatie, maar ik kan je wel vertellen dat je de hierboven gegeven antwoorden niet moet toepassen.
Vraag hulp aan een volwassen en ervaren iemand bij je in de buurt.

noukiie92 schreef:Je kan het altijd proberen met een 'foei, mag niet'. Laat me weten als het helpt.nou sorry zo ga ik niet met paarden om! er zijn ook andere manieren dan schoppen en het paard pijn doen.

Vie schreef:noukiie92 schreef:Je kan het altijd proberen met een 'foei, mag niet'. Laat me weten als het helpt.nou sorry zo ga ik niet met paarden om! er zijn ook andere manieren dan schoppen en het paard pijn doen.
Ik schreef het ook al in een ander topic, ik ben hier heel simpel in: Paard lief voor mij, ik lief voor paard. Paard niet lief voor mij, ik ook niet lief voor paard. Van mij had ie dus al lang een schup onder z'n kont gehad...