Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik heb mijn leerpony ook gehouden nadat ze met pensioen ging. En op mijn paard rij ik amper vanwege een blessure van mijn kant. Maar weg doen? Nee mijn bejaardje ponietje heeft zoveel voor mij gedaan, nu gun ik haar een rustige oude dag
En op mijn paard hoop ik in de toekomst weer volop te kunnen gaan rijden dus een goede reden om ze te houden
En idd als de blessures zo erg zijn enkeltje slager
Ik laat een dier niet onnodig lijden omdat ik er geen afscheid van wil nemen! 
Dennis schreef:Als tie nog blij is op het land mogen ze hier oud worden, eventueel als fokmerrie/dekhengst als dat lichamelijk nog goed kan. Zo niet blijven ze ook lekker als kleuter oppas oid, net zo lang tot ze omvallen.
Gaan ze kwaaltjes krijgen worden ze weg gebracht (inslapen of slager, afhankelijk van de pony en de omstandigheden).
Op een pensionstal kan ik me goed voorstellen dat je geen 200 euro (of meer) ga betalen voor een paard waar je niets mee kan. Bij mij staan ze op eigen land, 1 meer of minder maakt niet zo heel veel uit.
Ik moet wel zeggen dat ik toen alleen hem had (en dus niet zoals kort daarna meerdere paarden om te onderhouden) dus het kon ook. Als ik ze nu op pension zou hebben staan dan zou ik ze bij niet meer kunnen rijden toch wel ergens met minder voorzieningen stallen denk ik, maar wegdoen? Never nooit!
Dus als hij niet meer te rijden zou zijn dan zou dat geen probleem zijn. Ik vind het verzorgen en poetsen veel leuker dan het rijden.

R0oszs schreef:blijvende blessure weg (slager) blessure dat nog beter kan worden gewoon later herstellen natuurlijk, ouderdom gewoon lekker buiten op het land met vriendjes
LecyTinker schreef:R0oszs schreef:blijvende blessure weg (slager) blessure dat nog beter kan worden gewoon later herstellen natuurlijk, ouderdom gewoon lekker buiten op het land met vriendjes
waarom moet een paard gelijk naar de slager als er spraken is van het nooit meer kunnen berijden?
Ik heb genoeg paarden gehad die niet bereden konden worden, heb zelfs een pony gehad met een stukje verbrijzelde schouder. Diertje liep mank langs alle kanten. Had een heel erg belanden verleden. Is lekker nog oud geworden bij mij thuis in de weide en ik denk altijd nog terug aan haar met heel erg veel liefde in mijn hart.
Geef dan zo een dietje weg aan iemand die gewoon een knuffelpaard wil hebben. Niet elk paardenmens wil op een paardenrug zitten.
Sommige mensen willen gewoon een grasmaaier die ze kunnen knuffelen. Daar zijn dit soort dieren perfect voor.
Ik heb er niets op tegen om dieren af te laten maken, dood is dood. Maar ik denk wel dat een paard meer is dan alleen een vervoersmiddel. Er zijn nog duidend en 1 dingen die je met een paard kunt doen.
Zo heb ik geleerd met paarden om te gaan door middel van dat manke ding dat we hadden. Ik heb geleerd respect te hebben voor een dier en het te bezien voor wat het is, niet wat wij ervan maken.
Abeltje77 schreef:Mensen stellen imo het doden juist veel te lang uit. Wordt zo'n dier in alle vertrouwen aan iemand gegeven 'voor op de wei' en vervolgens verdwijnt ie in het handelscircuit met alle gevolgen van dien.
Als je het paard zelf kunt houden en een oude dag kunt bezorgen is dat natuurlijk de ideale oplossing.
Als dat niet kan: zorg dan voor een waardig einde.
katinka96 schreef:ik zit nu met een groot probleem...
mijn paardje is oudachtig en is kreupel en hij lijkt steeds meer pijn te krijgen maar ik kan geen afscheid van um nemen!!!![]()
en naar de slager zou ik echt nooit doen!!!
k wil niet dat iemand anders zijn tanden zet in mijn beste vriend!!!
en mensen die denken dat ej een paard zo maar naar de slager kan doen als ie kreupel is die hebben geen hart maar een steen!!!
katinka96 schreef:ik zit nu met een groot probleem...
mijn paardje is oudachtig en is kreupel en hij lijkt steeds meer pijn te krijgen maar ik kan geen afscheid van um nemen!!!![]()
en naar de slager zou ik echt nooit doen!!!
k wil niet dat iemand anders zijn tanden zet in mijn beste vriend!!!
en mensen die denken dat ej een paard zo maar naar de slager kan doen als ie kreupel is die hebben geen hart maar een steen!!!
MysticTinker schreef:Ik rijd nu ook al niet vaak, alleen af en toe eens lekker een buitenritDus als hij niet meer te rijden zou zijn dan zou dat geen probleem zijn. Ik vind het verzorgen en poetsen veel leuker dan het rijden.
Hij blijft hier tot zijn dood, en als hij ooit niet meer kan lopen of veel pijn heeft wat niet meer te behandelen is dan krijgt hij fijn op zijn eigen wei een spuitje