Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Stap even af als je het niet vertrouwd en loop er gewoon even langs. Daarna kun je weer verder rijden.
TessJS schreef:Om nog even mijn verhaal aan te vullen (en te antwoorden op wat tips): ik wil liever niet een te scherp bit gebruiken bij zo'n jong paard. Het zadel is laatst nog naar gekeken en dat zat goed! Verder kan ze in de bak goed aan teugel lopen, buiten kijkt ze veel om zich heen, dus dan houd ik de teugels wat losser (maar nog wel contact). Verder heb ik inderdaad vaak met 2 handen één teugel goed "aangetrokken", en daar reageerd ze langzaam op maar het werkt uiteindelijk wel. Dit had de laatste keer, jammer genoeg, geen effect! Dit vereist ook uitermate veel kracht van mij!
liefs
TessJS schreef:Om nog even mijn verhaal aan te vullen (en te antwoorden op wat tips): ik wil liever niet een te scherp bit gebruiken bij zo'n jong paard. Het zadel is laatst nog naar gekeken en dat zat goed! Verder kan ze in de bak goed aan teugel lopen, buiten kijkt ze veel om zich heen, dus dan houd ik de teugels wat losser (maar nog wel contact). Verder heb ik inderdaad vaak met 2 handen één teugel goed "aangetrokken", en daar reageerd ze langzaam op maar het werkt uiteindelijk wel. Dit had de laatste keer, jammer genoeg, geen effect! Dit vereist ook uitermate veel kracht van mij!
liefs
TessJS schreef:Lieve mensen,
Lancia rijdt al een jaar onder het zadel. De eigenaresse heeft zelf buiten ook last van Lancia's schrikerigheid. Ze is hierdoor ook een paar keer afgevallen (toen kwam lancia wel braaf weer terug naar haar!).
Jullie hebben veel goede punten. Ik ga meer in de bak rijden en ik ga met haar buiten wandelen. Ik wil inderdaad nog niet een ander bit toepassen en ik wil haar ook niet helemaal bepakken met allemaal soorten tuig.
Bedankt allemaal!
Meer tips zijn natuurlijk altijd welkom!