Ik heb 2 verzorgveulens...
Lotje, shetlander, zwart, klein:P, ongeveer een half jaar. Vanaf het begin al halstertje om en met mensen in contact.
Renske, dartmoor, ook half jaartje, Ze komt uit een kudde dartmoors en is zins 2 maanden met mensen in contact.
Ik kom er elke dag. Alleen als ik geen tijd heb niet.
Ze staan in een grote uitloopstal met z'n tweeen. Daarvoor is het betegeld. En ze kunnen ook de wei in lopen die ligt er naast.
Maar ik heb een paar probleempjes met 1 veulen. De dartmoor...
Ze staat met haar halster om in de wei anders kunnen we haar niet pakken. Ik pak er nu nog niet maar de eigenaresse wel. Ze komt wel als ik er lok en roep maar als ik haar probeer te aaien loopt ze weg of bijt ze me. Of ze draait zich om en trapt. Ze vertrouwt me gewoon nog niet. Soms als ik er lok met bix kan ik haar aaien en dat gaat ook steeds beter maar ze blijft heel erg bang!!! En ze vind het ook niet fijn. Kan iemand me mischien helpen hoe ik dit moet aanpakken zodat ik haar kan aaien en met der wandelen. Want dan mag ze tenminste soms lekker in de binnenbak los en mag ze even rennen met lotje. Want de wei is nu heel blubberig....:S
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Hier een paar foto's:

Lotje

Renske en lotje

Renske in de wei bij straatje

Naast de stal
en die gaat er dan steeds vooor staan enz. En over dat wandelen dan mogen ze wel de wei uit hwr... Met lotje wandel ik nu ook omdat die anders heel vervelend word is ze al want ze stijgert en bokt en rent....en dan staat renske even alleen. Maar als ik zeg maar nu naar de wei loopt komt soms renske al als eerst kijken maar als ik de wei inloop gaat ze weer weg.
)
.
*. Ze zijn nog zo onvoorspelbaar en er is handigheid en ervaring bij vereist. Ik zou een halster omlaten en dan in de box vooral veel oefenen. Kan ie al vast staan? Loopt ie mee aan het halster als je hem hebt? Hoe doet hij met poetsen? Kan hij voeten opgeven? Hoe reageerd hij op nieuwe dingen?
Ze zijn zo lenig en ze moeten weten dat met een been trekken niet los betekend namelijk.
! Het touw dat je vasthebt aan de andere kant *handschoenen aan!* hou je ontspannen vast. Het veulen mag eerst best wat drentelen maar niet gaan hangen of in paniek raken. Dus af en toe mag het touw wat langer en korter. Zo leert hij al langzaam aan vast staan.