Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Daphne__ schreef:zal wat over haar vertellen.
we hebben haar sinds veulen, we zijn bij de geboorte geweest.
daarna is ze genoeg in contact geweest met mensen.
en ze heeft geleerd wat mag en wat niet.
met een paar maand is ze bij de andere pony's in gekomen (samen met moeder) en ze was heel sociaal naar mensen en paarden.
de rest van haar leven tot aan haar 3e heeft ze veel op de weide gestaan en veel gespeeld met de andere pony's.
ze krijgt niet vreselijk veel voer, normale hoeveelheid etc.
ze staat elke dag (winterperiode) minstens 8 uur buiten.
in de zomer staat ze dag en nacht op de weide.
m'n pony staat naast mijn andere pony, en zij kunnen het goed vinden.
we hebben haar gewisseld met andere pony's, kwa plaatsen in de stal, maar ze blijft moeilijk.
m'n pony en ik zijn een goede combinatie, ze is gek op me, en loopt het liefst de hele dag achter mij aan.
m'n zus (19) helpt me, zij rijdt alle paarden op onze stal in;
zelf heb ik een paar jaar op een africhtings en trainingsstal gereden, waar ik veel verschillende moeilijke paarden heb gereden/etc.
het is absoluut niet zo dat ik de pony de cshuld wil geven, maar vindt haar gedrag niet normaal meer.
wil er wat aan doen, voor dat er ongelukken gebeuren.
chocobroodje schreef:Je andere pony deed het ook maar nu niet meer. Je doet dus stelselmatig iets verkeerd in de opvoeding. Meest logische verklaring is dat jij lager in rang staat. Daar moet je dus aan gaan werken. Zorg dat jij de baas bent. Begin opnieuw met de opvoeding en wees consequent! Nee is nee, en niet misschien.