Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sabina1998 schreef:De wei een heel stuk afzetten.. En ik was eerst ook 2 uur bezig een half jaar geleden.. Tja, dat duurt nu gewoon even.
Dus de wei een heel stuk afzetten..
Opjagen als ze weg loopt.. voer geven als ze wel komt..
En stil blijven staan, pak desnoods een stoel en een boekje! Haha...
flicka09 schreef:ze staat 24/7 op het land hebben geen stal ze heb een halster om.
ik rij, longeer nu niet met dr omdat ik dan vind dat ik dr dubbel straf.
als ik naast dr sta of voor dr met hooi in me hand pakt ze het wel aan maar zodra ik me vinger omhoog doe is ze weg.
een stukje afzetten drufen we niet zijn bang dat ze in paniek raakt en alles kapot trekt en dr zelf verword
flicka09 schreef:ze staat 24/7 op het land hebben geen stal ze heb een halster om.
ik rij, longeer nu niet met dr omdat ik dan vind dat ik dr dubbel straf.
als ik naast dr sta of voor dr met hooi in me hand pakt ze het wel aan maar zodra ik me vinger omhoog doe is ze weg.
een stukje afzetten drufen we niet zijn bang dat ze in paniek raakt en alles kapot trekt en dr zelf verword
tantjeuh schreef:Mijn merrie kon zo ook af en toe het bloed onder mijn nagels uithalen. Die kwam altijd heel braaf, nooit problemen om haar te pakken of binnen te zetten. Maar zo een keer per maand/om de twee maanden kreeg ze het in haar hoofd dat ze niet wilde. Ze kwam dan wel, liet haar aaien, maar vanaf de moment dat je dan met halster aankwam was ze weer weg.
Goed, hier is het heel duidelijk dat het geen kwestie is van bang zijn of onzekerheid. Bij haar was ongeveer het enige dat werkte dan ook opjagen. Laat haar maar lopen, zelf beslissen dat ze moet lopen. Na een minuutje of tien (hoewel het ook al veel langer geduurd heeft )kwam ze dan braaf af, waarna ik haar gewoon kon meenemen....
Belangrijk is dan wel om écht te weten dat 't hier geen bang paard of id is..
edit: als het land te groot is: gewoon simpelweg een kleiner stuk afzetten.
flicka09 schreef:snap wat je bedoeld
dat is een soort van freestyle (hengst alfa merrie en kudde verhaal) heb ik ook al een beetje geprobeerd maar het land is te groot om er achter aan te moeten blijf hollen en werkt niet echt ze maakt er een spelletje van ze weet dat ze toch wel sneller is dan mij.