Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
willeke_nijs schreef:Goh eerlijk gezegd als je je dochter wil leren rijden moet je echt een pony kopen waar zij op past... Een te grote pony voor zo'n kleintje is vaak niet te doen. Het is geen zicht en ze kunnen vaak de pony dan niet de baas. Helaas zou je als je dochter echt de sport in wil verschillende pony's moeten kopen en weer verkopen omdat ze eruit groeit. Een goede pony vinden voor een kind is ook niet simpel... Hij moet echt braaf zijn, een soort automatiekske, om mee te leren rijden. Bwah de shet vraagt eigenlijk niet veel extra onderhoud en eet bijna niets, die kan je toch perfect houden naast een tweede paard...
Ik zou eventueel proberen om wat lesjes met cisco te nemen waar je inderdaad onder andere leert rechtrichten (vb bij sandra van pleasure gaits).
Ik zou nog even afwachten voor je voor een tweede paard gaat en eens bekijken of je als je investeert in wat dressuurlesjes, komt het misschien wel nog allemaal goed.
Destino schreef:Misschien kun je eventueel een extra bijrijdster nemen voor je draver? Als jij het financieel rond kunt krijgen en je wilt graag een nieuw 2e paard waar je verder mee kunt komen dan snap ik dat wel.
Zolang dat andere paardje ook genoeg aandacht krijgt, eventueel van een bijrijdtster dan lijkt het me geen probleem.
bigone schreef:Nu al een bijrijdster, dan heb je met twee paarden alleen maar tijd om de verplichte rondjes in de bak te draaien en niet meer met elk paard het bos in, ik zou het niet doen maar mijn energie stoppen in je huidige paard, goed beslag, goede training of deze met pensioen sturen, het land op met de shet en dan eventueel een nieuwe erbij kopen en wat betreft saaie lessen, wat dacht je van rondjes in de bak draaien, dat is pas saai, vooral voor je paard.
Zoezi schreef:Destino schreef:Misschien kun je eventueel een extra bijrijdster nemen voor je draver? Als jij het financieel rond kunt krijgen en je wilt graag een nieuw 2e paard waar je verder mee kunt komen dan snap ik dat wel.
Zolang dat andere paardje ook genoeg aandacht krijgt, eventueel van een bijrijdtster dan lijkt het me geen probleem.
Ik wil een paard wat gewoon galop kent een een dressuur basis heeft, dan wil ik best dressuurlessen gaan volgen!
Cisco en dressuur of galop, kansloos.
Zoezi schreef:Ik ken wel meer mensen met meerdere paarden en niet zoveel rijden. @Willeke, bij Martine is het niet anders, en zij heeft nog niet eens een bijrijdster. Haar paarden zijn ook in slechte conditie, dat bleek wel uit de endurance. Maar ik heb Sandra gemaild.
griebels schreef:Kan dit via pb???
ELK paard heeft dressuur nodig, althans in elk geval de basis. En ook een draver kan galoperen etc... Gewoon goede les nemen.

En als dat niet zo blijkt, accepteer dan de grenzen die je paard heeft. Als hij endurance gewoon niet in zich heeft, kun je de voldoening dat niet uit iets anders halen? Als je dát niet kan, dan (en dan pas) zou je denk ik een ander dier moeten overwegen. Maar wees dan ook zo eerlijk dat je voor je huidige dier iemand zoekt die hem wel kan geven wat jij dan niet kunt. Ik zie liever dat iemand die reden erkent, dan 'houden om het houden', nemen van bijrijders en dergelijke.
Rl_PrincEsS schreef:Ik geloof dat het laatste deel een beetje offtopic is, waarschijnlijk meer iets voor een pb! Ik ben het met Destino eens. Waarschijnlijk is dat de beste optie voor jouw situatie.
) maar ik ben in elk geval bereid te luisteren en aan mezelf te werken. Ik vind mezelf echt alles behalve perfect, maar ben al heel ver gevordert dit jaar! Cisco is al veel beter in omgang. Dit is alleen meer in de wei. Op het moment als we ergens rijden kan het weer opeens omslaan.