Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Royen schreef:Misschien een ouder paard erbij zetten? Mijn 1,5jarige merrie heeft ook moeite met andere paarden (shetten al helemaal!) Maar staat met een 27jarige ruin en dat gaat prima
ellepel schreef:ze is waarschijnlijk toch wat dominant denk ik .
zal absoluut zo zijn dat ze besloten heeft dat jij bij haar harempje hoort en ze zodoende de andere dieren niet bij je wil hebben.
zou er wel een beetje mee uitkijken om een paard wat al wat dominant is al te veel te verwennen met paardensnoepjes en dergelijke.
een aai of belonend woord moet namelijk net zo fijn zijn voor haar.
en ze hoeft natuurlijk niet persé als eerste aandacht te krijgen he?
ze mag ook best es tweede zijn,want tenslotte ben jij de baas en zij niet he![]()
![]()
beetje geduld hebben zal ook vast wel helpen,kan ze wel contact met de dieren maken over het draad heen?
kan best zijn dat ze na verloop van tijd wel bij de anderen in kan.

Lieke schreef:Ik zou het wat tijd geven. Ze is het niet meer gewend om met andere paarden te staan en waarschijnlijk is het even wennen. Misschien samenzetten met één van de veulens en de ander uit zicht zetten?
Mijn pony maakte een nieuw weidegenootje in het begin ook af, maar door het wat tijd te geven en ze even met zijn tweeën te zetten zijn ze nu goede maatjes.

hinta schreef:eerst heeft ze een hele tijd alleen gestaan. daarna haal je de pony's bij haar weg die haar maatje zouden kunnen worden.
op deze manier leer je haar om onvriendelijk te zijn naar een ander paard.
in mijn ogen kun je het beste een paardje erbij zetten van gelijke grootte en leeftijd.
en dan bij voorkeur ze aan elkaar laten wennen op een andere weide dan die waar zij gewoonlijk staat.

ChavezSongay schreef:Dan heb je ons advies daarover toch niet nodig je mening staat vast
Zou je niet eerst zorgen dat je alles op de rails heb in je paardenkudde voordat je weer een verandering doorvoerd.
Het kan heel goed uitpakkken maar ook heel slecht.
Ik ben zelf 2x zwanger geweest en weet wat hormonen met je kunnen doen. Niet iedereen hoeft er last van te hebben maar je kweekt wel een mogelijkheid.

rumay schreef:Misschien zou je haar op een andere manier moeten benaderen en meer "leider" zijn bv grondwerk met haar doen(kan ook op het land) Of haar accepteren zoals ze is en hopen dat het nog anders wordt.
Niet ieder paard is sociaal opgegroeid en weet goed wat ze met een ander paard moet of misschien heeft ze al te veel paarden zien komen en gaan in haar leven!
Weet je niet meer achtergrond van haar?
Dit is op afstand erg lastig.