Ik rij vaak met me paard maar ze doet altijd erg moelijk om haar bitje in te doen.
Het kan soms wel 10 minuten duren voordat ik hem er in heb gekregen .
Hebben jullie mischien tips om het bitje er makelijk in te krijgen
alvast dankjewel
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) toch iets veranderd waardoor hij het nu niet erg meer vindt....
, maar snap niet waarom zoals hier dan ook weer de eerste reactie moet zijn: "Euuuh misschien even nagaan hoe dat kan komen?
"
natasja1206 schreef:Als je niks bijzonders te meldden hebt.
Klik dan niet op deze forum
Lies21 schreef:natasja1206 schreef:Als je niks bijzonders te meldden hebt.
Klik dan niet op deze forum
Sorry maar hoe kan ik je nou sirieus nemen als je niet eens fatsoenliljk nederlands schrijft?
Anyway.....
Wat kan helpen is het hoofdstel riempje aan je bit aan 1 kant los te maken, en dan eerst het hoofdstel vast maken aant hoofd zeg maar. Nu hant t bit er naast. Dan rustig aan het bit voor de mond houden en je duim in z'n mondhoek zetten. Mijn paard vind het overigens prettiger als ik het bitje even opwarm met mijn handen, die dingen zijn nogal vaak best koud.... dan voelt niet zo lekker aan.

Citaat:Wat kan helpen is het hoofdstel riempje aan je bit aan 1 kant los te maken, en dan eerst het hoofdstel vast maken aant hoofd zeg maar. Nu hant t bit er naast. Dan rustig aan het bit voor de mond houden en je duim in z'n mondhoek zetten