Hengstige dames

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Hengstige dames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 19:53

ja hoor, het is weer zo ver ..
je haalt je knolle bol uit het weiland en brengt haar naar haar
box.
Achter haar staat een ruin aan haar kont te snuffelen en ja hoor,
ze staat weer te sproeien en te stoplichten ... :9
vooral aangenaam met rijden, lekker vervelend en chagrijnig.
ze hoeft ook maar een paard te zien en mevrouw plast alles er onder, soms
tot mensen toe :Y)

alle eigenaren kennen het wel: hengstig heid...
heb jij er ook wel eens last van?
praat het hier uit je :D

gr. Lotte

SETEFURII

Re: Hengstige dames

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:55

Merrie van ons is dan zoooo lui, ze is echt niet te rijden zonder een zweepje dan,
en de hele poetsplaats onder zeiken :D
rare merries :))

HorseLoverK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:55

nee daar heb ik geen last van :o

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:56

Ik ken het :j Ik zie ze doodgraag, maar dan kan ik haren nek wel omwringen :+

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:57

helemaal geen last van!

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:57

ik had beter een ruin kunnen nemen :D
zeikbeest ;)

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:59

De mijne valt mee:P In het begin was er geen land mee te bezijlen maar nu is ze goed te rijden, goed in omgang. Ja zodra ze het land in gaat dan staat ze weer te plassen. Maar daar heb ik geen last van dan.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:59

Ken het probleem ook niet en dit is de 3e merrie die ik rij en de 4e die hier thuis gereden wordt. Er loopt wel een hengstveulen tussen nu en heeft een ruin tussen gelopen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 20:00

[volgens mij is het bij ons op de stalling heel erg maar..]
laatst sproeide een liefdevolle friesche merrie nog een kind onder
omdat ze meende dat daar een ruintje/hengstje kwam te snuffelen :')
hilarisch!!
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 06-09-09 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:00

O ik vind dat altijd heel fijn want om een of andere reden is ze dan lekker voorwaarts terwijl ze dat normaal niet is. En ze is ook veel liever naar andere paarden toe terwijl het normaal echt een kreng is. Dus van mij mag ze ierdere dag wel hengstig zijn. (Alleen dat plassen is niet fijn).
Laatst bijgewerkt door Lynske78 op 06-09-09 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:00

twee merries hier op stal. de ene is zowat nooit hengstig, of ze laat er in ieder geval niks van merken;) en de andere..............
alles onder zeiken, lui met rijden, alleen moet ik zeggen, dat áls ze eenmaal goed wakker is met rijden en lekker doorloopt dat ze dan veel beter haar best lijkt te doen en lekker aan het showen is. dus bij mij hier, voor- en nadelen;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:02

Die van mij word er ook lekker irri van. :=
M'n minipaardje hengstje loopt bij haar alsof zijn leven ervanaf hangt _O-
En ze heeft ineens een stuk meer de gang erin met rijden :=

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:03

Mijn Ambertje kan als ze hengstig is zomaar veranderen in een uberbitch. De smid komt niet meer als ze hengstig is en ze heeft mij er ook al eens afgegooit. Daarom krijgt ze nu moody mare, ben benieuwt of het helpt :)

Ow haha van dat kind is wel heel erg zeg :D

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:05

Die van mij had het alleen met plassen toen er paarden bij kwamen staan een paar jaar geleden.
Ze was hengstig toen mijn nieuwe pony kwam, en dat was ook de moeite := maar ik heb mijn pony bijna 5 maanden en nu merk ik er niets aan.. Kallista wordt als ze hengstig is heel lui of hyperactief :')

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:15

Mn verzorgpaardjes, 2 merries merk ik het niet.. maar is ook geen ruin/hengst in de buurt, op een veulentje na :P

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:16

Vervelend is dat toch he?
Maarja, het hoort er allemaal bij

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:20

Mijn merrie staat op een manege, en als die hengstig is merk je er dus niets van :) En met niets bedoel ik dus ook echt niets :P Enige is dat ze misschien wat kijkeriger is, maar ach, dat hoort bij Herman :D

xxxphoebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:31

Die van mij heeft voor de verandering is GEEN singelnijd als ze hengstig is. Dus een voordeel. Ook heel kroelerig dan, anders nooit, ook een voordeel(tje). Veel veel zeiken!!, is nadeel. Met rijden geen verschil of zo. En gewoon regulier hengstig. Die van mijn zus...... drama. Om de klipklap hengstig, ze gaat gewoon de trailer in komt er hengstig uit. Niet vooruit te branden, totaal niets komt er door, ZEIKEN, bij elk paard, merrie of ruin maakt niet uit, stilstaan wijdbeens (ook onder het zadel) gaat zo maar door.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:31

Met rijden merk je er gelukkig niets van bij mijn merrie.

Wel is ze lastig op het land. Als haar buurmannen er nog niet op staan, blijft ze rennen en hinniken tot ze er zijn. Daarna blijft ze langs de afscheiding lopen om maar bij ze in de buurt te zijn.
Op 'gewone' dagen bekijkt ze ze nog niet eens :D

Verder kan ze zeer geïnteresseerd snuffelen aan mestballen en er dan met een dromerige uitdrukking op haar snoet boven gaan staan sproeien }:0
En gillen natuurlijk als er een paard ( ruin, merrie, groot paard, minipony.. maakt niet uit) bij haar in de buurt komt.

Lekker ding :D :D

lovepalomina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:38

mijn merrie stopt bij elk paard wat ze ziet, en plast alles onder... :9

Siglos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:40

Mijn pony is nu ook hengstig! Verschrikkelijk, dan is ze echt niet te genieten, met rijden gaat ze heel erg rukken, met haar neus naar voren. En ze word er zelfs koliekerig van. Als ze bij een ruin instaat ( en zij bied zich echt heel erg aan, ze is echt een slettebak) die er de hele tijd opspringt, wordt ze zo hengstig dat ze er gewoon koliekerig van wordt. We zijn al aan het kijken voor een middel daarvoor, want dat is zo irritant.

Het is wel toevallig dat ik dit topic zie, want vandaag liep ik naar mijn pony toe, naar de stal, ze stond net binnen en ze had met een ruin in de wei gestaan. Komt er iemand naar mij toe die zegt dat dat meisje van die ruin helemaal overstuur was omdat hij hele erge schuurplekken ( hele erge :9 ) aan de binnenkant van zijn voorbenen had, en een snee aan de binnenkant van zijn achterbeen. Bleek dus dat ze zich flink hadden uitgeleefd :9 . Mijn pony had ook een wondje op haar hals, en een scheur in de deken en opgezwollen plekken op haar kont ( weet niet waar dat van kwam :S). Ze hadden vandaag wel lol in de wei. Waarschijnlijk was die ruin er zo vaak opgesprongen, dat mijn pony er een beetje zat van was en maar ff een tik achteruit deed, het moet dan wel erg geweest zijn want ze trapt nooit!

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:49

die van mij is ook zo vervelend als ze hengstig is. ontzettend tegendraads. echt ontzettend slaan naar mijn been en totaal geen aandacht meer voor mij enkel voor de mooie mannen om haar heen. maar het stond al in de planning om haar te dekken en ze is nu drachtig dus ik ben er 11 maandjes vanaf.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 20:54

lianne125: *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:02

Die van mij is ook om de haverklap hengstig en een vreselijke ramp. Echt precies het tegenovergestelde doen van wat je vraagt, even pasje om kan niet meer zonder dat er even dreigend een been word opgetilt, rijden gaat ook alle kanten op behalve de goede. Ik ga tijdens de ergste dagen ook maar mooi rustig buitenritje maken met een zweepje zodat ik heel weinig been hoef te geven :+ .
Alles word er natuurlijk onder gezeken, paarden zijn mega interessant(terwijl ze normaal nog niet naar dr hoeven te kijken en ze krijgen een trap) en de hele tijd maar roepen naar de rest, word compleet doof :Y) .
Van een paard dat makkelijk alleen kan blijven veranderd het in een complete stresskip als ik haar van het land haal(duurt gelukkig maar paar minuten en dan is het ergste stressen en roepen er wel af).

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 22:45

Bij mijn merrie merkte je niks van haar hengstigheid, tótdat ze werd verhuisd naar een pensionstal!

Ze plast niet, maar is ontzettend vervelend! Hinnikt veel (luid & schel!) en is met rijden niet te genieten! Heel druk en drammerig.
Met wandelen hinnikt ze dan ook veel, gaat ze hard lopen, en trekken. Vreselijk irritant dus :o