vlakbij amsterdam.
nu staan die paarden daar dag en nacht binnen op stal, ze zijn afhankelijk wanneer de
eigenaar/verzorger komt om ze eruit te halen. ze mogen dan in de paddock maar daar moet je bij blijven staan, (en na 20 min verveelt dat al), soms moet je er na 15 min. uit omdat de volgende wil.
maar het merendeel gaat rijden of jaagt het paard 15 min op in de bak.
en er is geen land.
toen kwam het:na 3 kwatier gereden te hebben in de bak op een heel vervelend druk paard waar ik zo'n 15 min. daarvan boos op ben geweest (omdat ik het voor mezelf gevaarlijk begon te vinden) stap ik af en
steek ik me beugels op en zeg ik op een kinderachtige toon tegen me paard: " ja ik vind je wel een beetje zielig hoor dikzakje
, sta je altijd op stal kom je nog geeneens buiten en als je eruit mag moet je nog luisteren ook, ja.." (ik zei het hardop tegen het paard).dat hoorde een meisje met een best wel bitchy uitstraling en begon tekeer tegen me te gaan..
"wat dik! wat zielig, jij bent zielig, als je het hier zo zielig vind voor je paard dan rot je toch op!"
ik uitleggen dat ik het beter vind als een paard op de wei loopt of in de paddock..
die dagen erna ben ik heen gegaan voor het paard en niet meer voor mezelf, want de hele stal keek me niet meer aan, of waren aan het smoezen als ik langsliep. ben ook blij dat ik er niet meer heen hoef.
ben ik nou de enige die het niet normaal vind dat er zulke stallen zijn waarbij ze 24/7 op stal staan?? ik vind het gewoon zielig!

). vind k het triest van die bitch dat ze zo reageerd. Ze is toch met dr eigen knol bezig. als zij zo trots is op die stal moet ze doorgaan. of dr paard nou zo blij is met dr? dat weet ilk nog zo net niet..