Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
JustaLive schreef:Niels: Dat vind ik een beetje kort door de bocht als deze ezel het nog nooit gedaan heeft.
Dat weet je niet, Misschien was deze merrie ezel eerst wel heel mak en super lief tegenover mensen en andere dieren.
Dan hoeft het niet meteen aan de opvoeding te liggen![]()
TS: Ik zou eerst even je spelling verbeteren, en dan denk ik hulp halen. Even de DA laten nakijken, en anders inderdaad wat niels zij. even realistisch kijken en opnieuw opvoeden!![]()
Als je het hniet alleen kan, niet aan prutsen alleen
paarden115 schreef:[***] schreef:Opvoeden die handel dan. Ook ezels moet je opvoeden.
ze is nu 3 jaar we hebben haar al 1 jaar en geen enkel probleem hoor ze was lief enzoo
ze is wel vroeger mishandelt geweest maar daar merkten wij achter 1maand niks meer van hoor
Maar hoe een paard/ezel zich ook voelt, dat is nooit een excuus om gericht te gaan trappen, paarden115 schreef:Niels schreef:Opvoeden die handel dan. Ook ezels moet je opvoeden.
ze is nu 3 jaar we hebben haar al 1 jaar en geen enkel probleem hoor ze was lief enzoo
ze is wel vroeger mishandelt geweest maar daar merkten wij achter 1maand niks meer van hoor
daantjuhhh schreef:JustaLive schreef:KloptMaar er kan ook een medische oorzaak zijn hé
Absoluut.
Ik heb een pony gehad die staakte.
Heeft een poos flink op z'n lazerus gehad.
Hielp niet, toen toch naar de DA bleek hij enorme pijn te hebben..
Nouo dan voel je je wel schuldig met je her opvoeding.
paarden115 schreef:ze is nu 3 jaar we hebben haar al 1 jaar en geen enkel probleem hoor ze was lief enzoo
[***] schreef:Tja we hadden het aan verschillende mens gevraagd die ezels hebben vonden het niet te jong.Ben je trouwens helemaal gek geworden om zo laks te zijn met een 2 jarige ezel qua dekken![]()
Ezels zijn pas veel later geschikt om een veulen te fokken dan paarden....
zonder zichzelf te hebben ingelezen oid?