Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LoveFire schreef:Misschien is ze een beetje eenzaam/wil ze spelen, staat ze in haar eentje op stal? Anders zou ik erover nadenken om misschien nog een ander beestje te halen zodat ze niet alleen staat. Hoeft niet perse een pony te zijn, kan ook een geitje/schaap. Misschien kan je ook een speeltje in haar stal leggen? Succes,![]()
fransje23 schreef:Waarom trapt je paard tegen die deur aan? Is haar ruwvoer op? Staat ze alleen?
Misschien is het een idee om haar 'snachts ook buiten te zetten.
Diablo schreef:Mmmm, als ze om 10.00 uur eten krijgt en dan 's morgens pas weer, zou ik na een hele nacht binnen staan ook vervelend worden.
Warom is buiten staan geen optie? Heb je nu toch ook gedaan?
Nic001 schreef:Zoals al eerder gezegd is, een zogenaamde 'zwevende wand' maken. Inderdaad door middel van een balk van ongeveer 10-15cm op de deur of rondom in de stal monteren en daar grote rubberen matten aan bevestigen. Als je haf dan een trapt geeft komt deze trap tegen de hangende mat. Ofwel geen geluidsoverlast en hierdoor stoppen ze er ook mee.
Ik ken diverse paarden waarmee dit zo opgelost is, werkt echt goed.
Zou wel adviseren om het rondom in de stal te doen, aangezien het goed mogelijk is dat als het nu alleen aan de staldeur bevestigd wordt, de volgende keer de wanden aan de beurt zijn.
chelletju schreef:ze heeft het nooit gedaan ook als ik er om 12u uitga voor nog extra te voeren dus.
het is geen optie want dan sloopt ze de bak. nu heeft ze maar 3uurtjes buitengestaan en al het halve hek gesloopt
Dana01 schreef:waarom is het sneu voor de anderen als die ook buiten moeten? ik denk dat ze je dankbaar zullen zijn
mijn paard was ook een draak op stal, sinds ze 24/7 buiten staan is ze veranderd in een makkelijk braaf peerd.....
in de winter gaan ze ook zoveel mogelijk naar buiten en geeft ze binnen geen last meer