Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

JoviBan schreef:ElsVdWater schreef:dit probleem kan je mss aanpakken door een ketting touw te gebruiken zodat je de ketting over zn neus kan doen, gaat ie draven dan trek je eens
dit hielp bij ons heel erg goed
Tuuurlijk.Hele fijne "oplossing".

ElsVdWater schreef:dat hebben wij ook voor gehad, (met beleren van jonge d pony)
mijn pony was direct verzot aan die d pony
ik ging mijn pony in de wei zetten 1.50 m hoog afgemaakt, ging met de d pony rijden in de piste, stond er nog geen minuut en mijn pony was al over de omheining 1.50 m gesprongen
dit probleem kan je mss aanpakken door een ketting touw te gebruiken zodat je de ketting over zn neus kan doen, gaat ie draven dan trek je eens
dit hielp bij ons heel erg goed
Princesje schreef:Joh, geef je paard even de tijd om te wennen aan zijn nieuwe plekje. Ik heb met mijn paard bijna een half jaar moeten wachten tot ik ontspannen alleen weg kon rijden bij stal en nóg levert dit zo nu en dan stress op.
Laat hem even een weekje staan dan kan hij even wennen. Daarna rustig aan op gaan pakken
Edit: Denk er ook aan dat jij nu ook heel gespannen naar je paard gaat (althans, dat neem ik aan). Je bent al onzeker of hij weer druk en vervelend gaat doen. Je paard voelt dat er iets niet klopt + hij mist zijn kuddegenootjes. Dat geeft alleen maar meer en meer stress. Zorg zelf ook dat je niet bang of onzeker bent en voor je paard heel zeker van je zaak overkomt. Jij bent op dat moment zijn leider en als jij normaal doet zal hem dat ook rust geven.

JoviBan schreef:Je paard is nog helemaal uit z'n doen en onzeker en vindt z'n veiligheid bij zijn nieuwe kuddemaatjes.
Twee dagen is erg kort om te verwachten dat alles weer normaal z'n gangetje moet gaan.
Geef je paard minstens 2 weken de tijd om te acclimatiseren en ga daarna pas dingen vragen zoals met je meegaan uit het zicht van z'n vriendjes.
Princesje schreef:Joh, geef je paard even de tijd om te wennen aan zijn nieuwe plekje. Ik heb met mijn paard bijna een half jaar moeten wachten tot ik ontspannen alleen weg kon rijden bij stal en nóg levert dit zo nu en dan stress op.
Laat hem even een weekje staan dan kan hij even wennen. Daarna rustig aan op gaan pakken
Edit: Denk er ook aan dat jij nu ook heel gespannen naar je paard gaat (althans, dat neem ik aan). Je bent al onzeker of hij weer druk en vervelend gaat doen. Je paard voelt dat er iets niet klopt + hij mist zijn kuddegenootjes. Dat geeft alleen maar meer en meer stress. Zorg zelf ook dat je niet bang of onzeker bent en voor je paard heel zeker van je zaak overkomt. Jij bent op dat moment zijn leider en als jij normaal doet zal hem dat ook rust geven.
Vandaag ging het al iets beter denk ik (of hoop ik :p) rakni schreef:Princesje schreef:Joh, geef je paard even de tijd om te wennen aan zijn nieuwe plekje. Ik heb met mijn paard bijna een half jaar moeten wachten tot ik ontspannen alleen weg kon rijden bij stal en nóg levert dit zo nu en dan stress op.
hier sluit ik me bij aan. Toen ik mijn paard verhuisde had ik ook een ander paard. Gelukkig was hij samen met een ander paard verhuisd en hebben we veel samen gereden. Hij klitte totaal aan de anderen vast. Zegt maar weer hoe heftig het voor een paard is om te verhuizen. Geef hem de tijd en maak de tijd die jullie samen delen positief. Lekker poetsen, wandelen door de wei. Kunnen die andere paarden niet met je mee wandelen van het erf af bv? Samen rijden zou de oplossing zijn, jammer dat dat niet kan. Waarom ben je eigenlijk verhuisd? Succes!