Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lekker op het land laten genieten van hun 'jeugd'
Jonge paarden zijn niet voor kinderen. 

bijten heeft ze nooit gedaan maar die van mijn vriendin wel..
vorame schreef:Als jij 18 bent kun je vast beter typen dan dit.
Dan is je dierenarts een vent die ik wel eens wil spreken.
Jij hebt duidelijk niet de ervaring hiervoor.
En dan maak je gewoon meer slecht dan goed.
Dat de dierenarts kan bedoelen in handen bij een ervaren persoon, dat kan ik dan wel begrijpen.
Dit paard niet meer in de handen nemen, alleen maar met een zeer ervaren persoon erbij.
Als jij niet weet hoe het moet dan leert hij dadelijk dat hij sterk is en dan kun je er helemaal niets meer mee.
Welke mensen hebben gezegd dat hij naar de slacht moet als je zo door gaat?
Kunnen die mensen je niet helpen?
Of zeggen die net als wij dat je er nu een paar jaar niets meer mee moet doen?
Anne_GTI schreef:Je moet geen tikje geven maar een knal zodat ineens duidelijk is dat zulk gedrag not done is. Het klinkt alsof het al aardig op weg is om een verwend nest te worden waar later geen land mee te bezeilen is. Aanpakken of vanaf blijven maar niet half half wat je nu aan het doen bent.
mr als ze bijt knijp ik soms in haar nek 
cocochanel schreef:Ik vind er helemaal niks mis mee om al het een en ander met een jong paard te doen..
Het is beter om het aan een jong paard,en dus kleiner dingen te leren,dan dat je het dalijk met een paard van 170 moet gaan doen!weet dan niet hoe groot TS haar paard word,maar als hij nu al zo sterk is,dan word dat vast nog wat als hij nog ouder is...
Wel moet je er de enige kennis voor hebben,en uit je verhaal maak ik op dat dat wel een beetje onbreekt,dus zou wel hulp erbij vragen voordat het echt mis gaat!
Stepkeh,je paardje is jong,en bijten en bokken (ook gericht) komt daarbij kijken..jonge paarden zijn speels bokken vaak ook nog uit enthousiasme,maar kijken ook hoe ver ze kunnen gaan.die van mij wilde het eerste jaar nog weleens naar fietsers trappen die voorbij kwamen.. en heeft mij de eerste dag haar stal uitgetraptbijten heeft ze nooit gedaan maar die van mijn vriendin wel..
Je moet hier consequent mee zijn en duidelijk maken dat je hier niet van gedient bent! het is een jong paardje en moet alles nog leren,dus wees nog niet te hard voor haar,maar wel duidelijk erin zijn dat dat niet mag!
Ik zou afentoe lekker wandelen met haar,aan alles laten wennen,borstelen,hoefjes optillen,maar alles met mate en natuurlijk afwisselen..en voor de rest lekker tussen de andere paarden laten lopen..![]()
en vraag les aan iemand die je kan helpen met het opvoeden van jonge paarden,daar zullen jij en je paardje veel profijt van hebben,want zou zonde zijn als je je paard dalijk als hij 3 is moet verkopen of nog erger...![]()
En dat je dierenarts zegt dat hij dan naar de slacht moet,wat voor vage DA is dat nou weer ??
kinoa schreef:die van mij staat 24/7 buiten en dan haal ik dr elke dag ff binnen om te eten.
Nou is ze het liefste dier op aarde en zal nooit iets fouts doen..
Maar ik zou die van jou gewoon lekker naar buiten doen en niet zo veel aankomen.
dan ken ze ook niks fouts doen en hoef je ook niet te straffen, dus lekker laten gaan
En als ze zou bijten zou ik eerder dr neus pakken dan dr nek ..
als ze soms iets doet wat ik niet pik.. zoals ineens met dr benen maaien als ik aan het uitkrabben ben..
dan geef k dr een elleboogje in dr buik, dan stopt ze er ook mee