Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zelf ook wel beetje te bedenken toch?crossmonster schreef:Dat knakken zegt eigenlijk helemaal niets.
Bij een grotere mate van stijfheid zal het wel meer voorkomen,maar dat wil helemaal niets zeggen over de evt kwetsuur dus.
Ik zou de komende weken even wat rustiger aan doen, even niet teveel in de bak rijden, en lekker veel stappen en uiteraard als ie niet kreupel loopt , ook wat draven.
Zijn spieren zijn wss lichtjes beschadigd en dat heeft hersteltijd nodig.
Indien niet kreupel zou ik niet direct de dierenarts bellen. Die kan namelijk ook niets doen als het paard niet kreupeld.
Gewoon even rustig aan doen, en is de stijfheid na 2 weken niet minder, dan kun je altijd nog onderzoek laten doen.

unamie schreef:Een paard die stijf is na een val kan heel goed een (paar) spierscheurtjes hebben opgelopen
En ook kan het bekken flink geblesseerd zijn
Ik zou voor de zekeheid naar een goede paardenkliniek gaan om de wervelkolom na te laten kijken
Stel dat er toch een blessure is, waarbij snel aktie moet worden ondernomen, dan kun je je achteraf wel voor je kop slaan, dat je dit niet gedaan hebt
Kraken hoeft op zich niets te betekenen
Maar kraken na een val zou ik zeker serieus nemen!
Paard kan bv ook een scheurtje/breukje in het bekken hebben opgelopen, daar hoeven ze niets eens heel erg kreupel van te zijn
unamie schreef:Een paard die stijf is na een val kan heel goed een (paar) spierscheurtjes hebben opgelopen
En ook kan het bekken flink geblesseerd zijn
Ik zou voor de zekeheid naar een goede paardenkliniek gaan om de wervelkolom na te laten kijken
Stel dat er toch een blessure is, waarbij snel aktie moet worden ondernomen, dan kun je je achteraf wel voor je kop slaan, dat je dit niet gedaan hebt
Kraken hoeft op zich niets te betekenen
Maar kraken na een val zou ik zeker serieus nemen!
Paard kan bv ook een scheurtje/breukje in het bekken hebben opgelopen, daar hoeven ze niets eens heel erg kreupel van te zijn
kiddes schreef:Helina0611 schreef:mijn paard is 2,5 maand geleden uitgegleden op het asvalt. ze had zelf niks geen schammetje alleen wat haren waren waren afgeschuurd.
wel stijf, met 2 weken was ze weer helemaal los.
gelukkig heeft jou paard geen last meer van zijn spieren
knakte jouw paard ook in de spieren dan?