Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
terpentijn schreef:Nee, Diablo, niet goed gelezen! De Shethengst en Shetruin zijn BIJ de Tinker x Fries kruising Japie in DIENS wei gekomen. Ze kenden elkaar al jaren, maar natuurlijk niet allemaal bij elkaar. Het Shethengstje is 11 jaar.
Eh... als ik vragen mag: hoe lang duurde dat bij jou, dat gebijt van de Shethengst naar de Tinker? Enne... hoe erg waren die verwondingen dan? Was die Tinker ook bang, of opstandfig naar 't terroristische hengstje?

terpentijn schreef:Pfffttttt, dit doet mij nigzins de moed in de schoenen zakken, en paar van die plaatjes van verwondingen lijken SPREKEND op die van Japie.......Vooral nr. 3 van boven, waar het ook zo'n beetje opgezet is. Nou heeft J. niet zo veel beten, zeg, maar na hoe lang (of kort) was dit bij jouw Tinker dan? Vn een afstand dacht je natuurlijk, met zo veel wit op je Tinker (Japie is vrijwel zwart op z'n body) dat het vuil was door het rollen!
Mijn G.. arme TINK! Alsof er een horde RATTEN op gesprongen is en hem aangeknaagd heeft!
).
Solleke_Noah schreef:Mijn paard staat ook samen met een shethengstje, en ze zijn wel goede maatjes, maar bij het spelen kan het er erg ruw aan toe gaan.
Ik vind Noah (mijn paard) regelmatig met happen, beten, wondjes,... maar het zijn altijd 'kleine' wondjes, het moet niet gehecht worden en met isobetadine en groene leem zo opgelost. Noah heeft in de loop van de tijd de hoeven/tanden van de shetlander weten te ontwijken tijdens het spelen.
Ik denk dat je met hengsten altijd gaat houden dat ze wat feller zijn, en dus hun hoeven/tanden echt gaan gebruiken en te ver gaan in het spelletje. Ik heb het aangekeken en mijn paard heeft er goed mee leren omgaan en geeft de shetlander regelmatig zelf op zijn kop. Ik zou het dus nog even aankijken

)
.
En héél herkenbaar!

En vroeger stond hij met mijn oude
) en waarom? Joost mag het weten. Zij staat dus nu samen met Diablo en de jaarlingshengst.
.