mijn paard staat nu op een stal waar alleen een goede buitenbak is.en weidegang van +- april tot oktober je kan evt buiten rijden op een lange rechte polderweg daarachter na ongeveer 3 kwarties rijden is een standje. nu ben ik vorige week donderdag heerlijk in het bos wezen rijden met een vriendin die een paardje van een ander moest rijden. ik ben op haar paard gegaan en zei op dr oppas paard. ik vond het weer volop genieten en bedacht dat mijn paard ook altijd erg genoot van het in het bos rijden en het buiten rijden. ik heb dat op mijn vorige stal en stal daarvoor eigenlijk vooral op de eerste stal waar ik stond gingen we zeker 1 keer per week heerlijk naar buiten en 1 keer per maand zeker naar het bos met n mannetje of 4 hartstikke gezellig. mijn paard is niet de gemakkelijkste met rijden in de bak maar buiten was hij altijd in ze nopjes. dan ging de les ook goed als ik de dag daarvoor buiten gereden had. het zelfde geld voor springen,dat kan hij geweldig goed,en vind hij echt super leuk maar heb ik al in geen 3 jaar meer gedaan. geen hindernis materiaal aanwezig,en ik vind het zelf iets te duur in aanschaf en vind het ook zonde als het buiten wegrot de dag daarna was hij zo los als een elastiekje als ik m ree. ik heb het idee dat ik erg eenzijdig met m bezig ben alleen in de bak rijden en longeren en een keertje wandelen dat word voor een paard natuurlijk ook een keertje erg saai. nu zei iemand dat het mischien een optie was naar een andere stal te verkassen. daar hebben ze binnenbak 20x45 buitenbak 20x75 springtuin 35x70 trainigsmolen trailer verhuur wasplaatsen solarium en het bos op ongeveer n half uurtje rijden standaard weidegang paddocks, deze stal is wel wat duurder dan waar ik nu sta maar wel springmateriaal en goede uitrijmogelijk heden. het is ongeveer 10 min van me huis rijden. maar waar ik nu sta is het ongeveer 3 min rijden. ik vind het heel lastig. maar wil gewoon weer springen en naar het bos/buiten. en niet meer alleen in de bak longeren en rijden
Snel verhuizen als je het kan betalen! Wat is nu 10 minuten?
EmptyWords
Geplaatst: 05-07-09 17:30
voor de reistijd zou ik het niet laten, de mogelijkheden zijn ook super op de nieuwe stal...als je het kunt betalen....dan zijn jullie toch beiden beter af?
ik zou naar die andere stal gaan, als het betaalbaar is
Annouk
Geplaatst: 05-07-09 17:31
Als je het kunt betalen, zou ik het zeker doen. Die tien minuutjes zijn niks.
tribeworld
Geplaatst: 05-07-09 17:33
ik zou het doen het enige minpunt wat je er echt aan geeft is dat je 7 min langer reisttijd hebt, maar verder hebben ze alles daar ook wat je paard nodig hebt alleen wel tegen wat meer geld, maar de reis tijd kom je wel over heen ik rij ook +/- 10 min naar me paarden en je merkt het echt totaal niet.
R0oszs
Geplaatst: 05-07-09 17:34
ben het eens met NOUKERD
zo snel mogelijk verhuizen als je het kan betalen
kanjerfan
Geplaatst: 05-07-09 17:40
ik zou meteen verhuizen! Als je het kan betalen, waarom niet? Het is beter voor je paard en het is (denk ik) leuker voor jou!
Aan je verhaal te horen heb jij zelf de keuze al gemaakt volgens mij. Als je de duurdere stalling kan betalen zou ik ook overgaan.... 10 minuten is niets....
Als je denkt dat je je paard daar meer kunt bieden waardoor hij gelukkiger wordt, en je kunt het betalen zou ik het direct doen. Het geluk van mijn paard zou belangrijker zijn dan het feit dat ik 7 minuten verder moet fietsen.
het is dus niet dat ik het niet naar me zin heb absoluut niet. maar toen ik geboscrost had begon het weer mega te kriebelen en ga je wel nadenken wat je nu echt wil. ik hoef echt geen wedstrijden te rijden die periode heb ik gehad vroeger. ik wil nu genieten van me paard en leuke afwisselende dingen doen. en dat is daar haal baar
Zo te horen krijg je ook wel waar voor je geld? Een hoop extra mogelijkheden voor jou en je paard en het is maar íéts verder weg! 10 minuten zijn niet veel hoor, die rij ik elke dag naar mn paard en dan mag ik nog in mn handjes klappen als ik de reistijd van sommigen zie naar hun paard!
BenB
Geplaatst: 07-07-09 10:24
Stallen waar paarden maar een gedeelte van het jaar buiten kunnen zou ik sowiezo niet kiezen. Ook niet voor een grote stal. De tweede optie klinkt veel beter. Maar het ligt ook niet alleen aan de stal waar je nu staat dat het eenzijdig is. Je kunt zelf ook op cross of springles gaan bij een rijvereniging. Of dat je iemand mee vraagt die naar de bossen wil.
En als je dan wat langer moet rijden voor een paard dat veel gelukkiger is op de nieuwe stal, zou ik daar niet twee keer over hoeven nadenken.
Het is altijd een beetje vervelend om een stalling op te zeggen (vond ik teminste toen ik ging verhuizen). Maar als je dan eenmaal op de nieuwe stalling staat en wat nieuwe mensen leert kennen enzo is dat echt een opluchting.
Wel zou ik even goed kijken hoe de paarden er daar uitzien. Heb wel eens een stalling meegemaakt waar ze niet zo graag voerde =s.
aquina
Geplaatst: 07-07-09 14:47
ik zou niet twijfelen en gaan. 10 minuten is echt de wereld niet ze.
Dok12
Geplaatst: 07-07-09 22:20
Idd helemaal mee eens
Ik heb een half uur reistijd (1 uur per dag), omdat ik echt op een goede stalling wilde staan met mijn pony. Het plezier dat je ervan hebt weegt dan zeker op tegen de lasten
Behalve de mogelijkheden om te rijden etc., is ook de sfeer op stal erg belangrijk... Of je een klik hebt met de mensen daar. Hoe zien de paarden er uit en hoe gaan ruiters met elkaar om? Lijkt mij wel belangrijk om onderzocht te hebben voordat je besluit te verkassen. Maar ach... als je het gewoon een tijd probeert (proeftijd) kun je altijd zien of het past.